סמנכ"ל הנדסה ולוגיסטיקה בנמל אשדוד השתתף בכנס IAPH בפוסאן

יוסי בסן, סמנכ"ל הנדסה ולוגיסטיקה בחברת נמל אשדוד השתתף בכנס של הארגון המאגד את מרבית הנמלים הגדולים בעולם וניהל את ישיבת ועדת התפעול והלוגיסטיקה שדנה בפיתוח שטחי עורף בנמלים ומערכות ממוחשבות חכמות


00:00 ,21.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

יוסי בסן, סמנכ"ל הנדסה ולוגיסטיקה בחברת נמל אשדוד, השתתף בכנס של ארגון IAPH, ארגון המאגד את מרבית הנמלים הגדולים בעולם. מדובר בכנס דו-שנתי של הארגון, שהתקיים בפוסאן שבדרום קוריאה.

מנמל אשדוד נמסר כי, בכנס השתתפו קרוב ל-500 משתתפים, ונדונו בו מגוון נושאים בתחום הנמלים. דגש מיוחד הושם על נושא השמירה על איכות הסביבה במסגרת הפעילות הנמלית, הבאה לידי ביטוי במניעת רעש, פיתוח קשרי קהילה עם העיר ועוד. בנוסף, דנה הוועידה גם בנושאים תפעולים כמו מעבר לאוניות בתדלוק בגז וההשפעה על תשתיות הנמלים (קירור, בטיחות ועוד).

עוד נסמר כי, בין היתר, נדונו במסגרת הוועידה גם נושאים בעלי השפעות כלל עולמיות כמו הקשר בין עליית מפלס פני הים וקריטריונים לתכנון רציפים ואוניות ומעבורות, וכן קיצור אפשרי של נתיבי אוניות מאירופה למזרח הרחוק כתוצאה מהמסת קרחונים, הגדרת שירותים שונים הקובעים את הנמל כנמל בית לאוניות תיור. הכנס כלל גם סיור בנמל פוסאן, שהוא אחד מהנמלים הגדולים בעולם המשנע מכולות בהיקף של מעל 13 מיליון TEU‏.

עוד צוין כי, אחד מימי הכנס יועד לדיוני ועדות העבודה של הארגון, כאשר את ישיבת ועדת התפעול והלוגיסטיקה ניהל בסן, המשמש כיו"ר הוועדה ופעיל מזה מספר שנים בארגון. דיוני הוועדה כללו הרצאות מקצועיות בנושא פיתוח שטחי עורף בנמל והשפעתם על הנמל, פיתוח של מערכות ממוחשבת מתוחכמות בהפעלת מסוף מכולות (TOS ‏ מתקדם). בסן הציג בהרצאתו בפני הוועדה את מערך השער החדש בנמל אשדוד על שלל המערכות הטכנולוגיות הכלולות, ובין השאר, מערכות לזיהוי נהג, משאית ומכולה.

בחודש מאי 2012 יתקיים הכנס השנתי של הארגון בירושלים, בהשתתפות אורחים רבים מחו"ל.