סין: התורים מחוץ לנמלים המרכזיים מתארכים

נכון לעכשיו 34 אניות ממתינות על עוגן מחוץ לנמל שנזן, בהשוואה לממוצע של שבע אניות לפני שנה, ובצ׳ינגדאו, עיר נמל בצפון-מזרח סין, יש כ-30 אניות הממתינות לעגון לעומת ממוצע של שבע בשנה שעברה


13:10 ,16.03.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

המתנת האניות בנמלי סין המרכזיים הולכת ומתארכת וזאת בעוד מדיניות ״אפס סובלנות״ של סין כלפי התפרצויות קורונה מטלטלת שוב את שרשרת האספקה העולמית.

 

בעוד בייג׳ין ביצעה פעולות חירום כדי לשמור על פעילות הנמלים במהלך התפרצויות הקורונה, אי אפשר לומר את אותו הדבר על אלפי המפעלים שנאלצים לסגור את הפעילות ועם עובדים שנאמר להם לחזור הביתה לתקופות סגר של שבעה ימים.

 

בסך הכל יש כעת כ-40 מיליון סינים תחת סגר כולל כמעט כל אזרחי שנזן – המחוז בו נמצא  נמל המכולות הרביעי בגודלו בעולם, כמו גם את כל מחוז ג׳ילין בצפון הרחוק של המדינה.

 

נכון לעכשיו 34 אניות ממתינות על עוגן מחוץ לנמל שנזן, בהשוואה לממוצע של שבע אניות לפני שנה, על פי נתוני מעקב אחר ספינות Refinitiv. בצ׳ינגדאו, עיר נמל בצפון-מזרח סין, יש כ-30 אניות הממתינות לעגון לעומת ממוצע של שבע בשנה שעברה. בשני הנמלים הגדולים במדינה - שנחאי ונינגבו-ג׳ושאן - חלה הצטברות בולטת של ספינות על עוגן מחוץ לנמל בימים האחרונים.

 

פיטר סאנד, אנליסט ראשי ב-Xeneta, התייחס לנושא, ואמר: ״ההתפתחויות הנוכחיות סביב סגרי הקורונה בסין והסנקציות שהוטלו על רוסיה יוצרות יותר אי ודאות עבור משלחים וחברות ספנות. אבל מה שאנחנו כן יודעים בוודאות הוא שהעומס יגדל, העיכובים יתארכו ואנשי מקצוע בשרשרת האספקה ​​בכל מקום יעבדו אפילו יותר כדי לגרום למטען לנוע סביב המכשולים הללו״. סאנד הזהיר ואמר כי הבעיה המסתמנת באסיה היא היעדר מכולות ליצוא.