במהלך חודש אוגוסט רשם נמל הונג קונג ירידה של 9.8% בטיפול במכולות בהשוואה לאוגוסט 2014, לאחר ירידה של 13.3% בחודש יולי.
אנאליסטים מציינים שהנתונים הם עדות לבעייתיות של הנמל, הסובל מירידה מתמשכת בטיפול במטען, במקביל למשבר אותו חובה הכלכלה הסינית. ב-2014 ירד הטיפול במכולות בנמל ב-0.6% בהשוואה ל-2013 וב-2013 נרשמה ירידה של 11.1%.
עוד לדברי האנאליסטים, הבעיה העיקרית של נמל הונג קונג היא חוסר יכולתו להיות בר תחרות בהשוואה לנמלים המרכזיים בסין, למרות שגם הם לא מציגים שיעורים גבוהים של עליות בטיפול במטען כבעבר. למרות זאת, בששת החודשים הראשונים של 2015 רשם נמל ינטיאן, למשל, גידול של 6.84% בטיפול במכולות.
זאת ועוד, צוין כי עבור יצואנים, הרבה יותר יקר לשנע מטען משנזן להונג קונג, מאשר דרך הנמלים המרכזיים במדינה, שרואים גידול בפקידות ישירות של קווי הספנות על חשבון שטעונים, עליו מסתמך נמל הונג קונג, במיוחד מדרום סין ומדרום-מזרח אסיה.