נמלים חייבים להתכונן לקראת הגעתן של אוניות בעלות קיבולת של 22,000 TEU. זאת לאחר שלימודי ההיתכנות לקראת פיתוחן הושלמו. כך לדברי מנהל חטיבת המנופים וההנדסה של APM Terminals האלפדן רוס.
"מגה אוניות כבר נמצאות בשימוש, כשאוניות גדולות יותר ימשיכו להגיע", אמר רוס, "עכשיו הזמן להכין את הטרמינלים והתשתיות המתאימות, במיוחד עבור נמלי שטעון מרכזיים".
נכון לחודש פברואר, נרשמו 153 אוניות מכולה בעלות קיבולת של 10,000 TEU או יותר. המספר כולל 20 אוניות של מארסק, בעלות קיבולת של 18,000 TEU, שהראשונה שבהן צפויה להימסר בתחילת השנה הבאה. סל הכל מספר האוניות בעלות הקיבולת של 10,000 TEU הוא 121.
רוס: "במנופים שיפרקו ויטענו אוניות מהגודל הזה צריכים לקחת בחשבון אלמנטים של קשיות מבנית, משקל, ראות ומהירות רוחות. השאלה העומדת בפני מסופי המטענים היא האם לשדרג מנופים קיימים, או לבנות חדשים".