נמל מרסי אחרי היבוא מאסיה

בנמל יושקעו 360 מיליון אירו בתשתיות, בכדי למשוך את היבוא שהולך לנמלים בצפון אירופה ולא בדרומה


11:41 ,19.01.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

רשויות נמל מרסי ישקיעו סכום של 360 מיליון אירו בתשתיות, בכוונה להפוך את הנמל לשער לסחורות יבוא מאסיה.

 

עד כה השתמשו יבואנים של סחורות מאסיה בעיקר בנמלים מצפון אירופה, היות והאוניות מפליגות דרך תעלת סואץ למצרי גיברלטר, ומדלגות על נמלי דרום אירופה. אולם מרסי הוא האחרון בשורה של נמלים בים התיכון המקווים למשוך את היבוא לנמלים בדרום היבשת, לאחר, למשל, ברצלונה, וונציה.

 

המטרה של רשויות הנמל היא לגרום לגידול של 11% בתקופות, עד כדי טיפול ב-86.5 מיליון טון מטען ב-2018.

 

ב-2013 רשם נמל מרסי ירידה של 2% בטיפול במטען, עד ל-78.5 מיליון טון, בעיקר לאור ירידה של 8% ביבוא נפט גולמי. במקביל עלתה תנועת המכולות בנמל ב-7%, עד כדי 1.17 מיליון TEU ותנועת הצובר רשמה גידול של 2%, עד ל-13.4 מיליון טון.