נמל ליברפול: צפי לשביתה בת שבועיים

עובדי הרציף הצביעו בעד שביתה במהלך חודש אוגוסט, וזאת לאחר שהוצעה להם תוספת שכר של 7% על ידי חברת הניהול. השביתה צפויה ליצור שיבושים קשים הן בספנות והן בתחבורה היבשתית בכבישים בליברפול ובאזורים הסובבים אותה


13:57 ,06.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

יותר מ-560 עובדי נמל ומהנדסי תחזוקה בנמל ליברפול, אחד מנמלי המכולות הגדולים בבריטניה, ירדו מכלי העבודה שלהם בנמל החל מה-19 בספטמבר ועד ה-3 באוקטובר בגלל תנאי שכר ועבודה.

 

עובדי הרציף הצביעו בעד שביתה במהלך חודש אוגוסט, וזאת לאחר שהוצעה להם תוספת שכר של 7% מ-MDHC Container Services, חלק מ-Peel Ports, קבוצת הנמל השנייה בגודלה בבריטניה. מאיגוד העובדים יונייט (UNITE) נמסר כי ההצעה אינה מספקת והיא נמצאת הרבה מתחת לשיעור האינפלציה הריאלי הנוכחי, שעל פי ההערכות יגיע השנה ל-13%.

 

העובדים טוענים כי הם ישבתו גם בגלל כישלונה של חברת MDHC לכבד את הסכם השכר שנעשה עימם עבור שנת 2021. לטענתם, החברה לא ביצעה בדיקת שכר שהובטחה לעובדים – בדיקה שהתרחשה בפעם האחרונה ב-1995, ואי עמידה בהסכם לשיפור סבב המשמרות.

 

השביתה צפויה ליצור שיבושים קשים הן בספנות והן בתחבורה היבשתית בכבישים בליברפול ובאזורים הסובבים אותה. כך הזהיר איגוד העובדים יונייט, והוסיף כי שביתות נוספות אמורות להיקבע בשבועות הקרובים אם MDHC לא יציע הצעה המקובלת על העובדים.

 

השביתה המתוכננת של ליברפול באה בעקבות הפסקת עבודה בת שמונה ימים של 1,900 חברי יונייט בנמל פליקסטאו, נמל המכולות הגדול ביותר בבריטניה, בחודש שעבר.