תעשיות מספנות ישראל מרחיבה את פעילותה בענף מוצרי וחומרי הבנייה

חברת הבת סימנט רוכשת פעילות מחברת קשת פרימה העוסקת בתחום הדבקים והאבקות לבנייה תמורת כ-90 מיליון שקל. שלומי פוגל, יו״ר תעשיות מספנות ישראל ויו״ר סימנט: ״אנו צופים גידול מהותי בשוק הבנייה הישראלי ובכוונתנו להרחיב את הפעילות בתחום זה״


09:31 ,01.03.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת תעשיות מספנות ישראל מדווחת היום על הרחבת סל השירותים והמוצרים שהיא תציע ללקוחותיה בענף הבניה בישראל, לאחר שחברה נכדה שבבעלות מלאה של חברת הבת, סימנט, חתמה על הסכם לרכישת פעילות פיתוח, ייצור, ומכירה של דבקים ואבקות בתחום הבניה מחברת קשת פרימה.

 

התמורה בעסקה עומדת על כ-61.5 מיליון שקל, שימומנו מהונה העצמי של סימנט ובאמצעות מימון בנקאי. בנוסף, סוכם כי תשולם תמורה נוספת, שבהתקיים נסיבות מסוימות סכומה לא יפחת מסך של 26.35 מיליון שקל, וייקבע על בסיס מנגנון שנקבע בין הצדדים והמתבסס על תוצאות החברה במשך 3-5 שנים מיום השלמת העסקה. בין הצדדים ייחתם גם הסכם למתן שירותים, לרבות שירותי ניהול לפרק זמן מוגדר.

 

ההכנסות של הפעילות הנרכשת הסתכמו בשנת 2021 בכ-204 מיליון שקל, לעומת כ-194 מיליון שקל בשנת 2020. הרווח התפעולי של הפעילות הנרכשת הסתכם בשנת 2021 בכ-28 מיליון שקל, לעומת כ-23 מיליון שקל בשנת 2020. השלמת העסקה כפופה להשלמת תנאים מתלים, ביניהם קבלת אישור רשות התחרות.

 

התרחבות פעילות החברה בתחום הבנייה באמצעות סימנט והוספת פעילות של פיתוח, ייצור ומכירה של מוצרי בניה נוספים, תואמת את האסטרטגיה העסקית של החברה להרחבת סל השירותים והמוצרים שהיא מציעה ללקוחותיה בענף הבנייה בישראל ותאפשר לה להציע סל מוצרים ופתרונות מגוון ומקיף יותר.

 

שיתוף הפעולה עם סימנט יסייע לקשת להרחיב את היקפי פעילותה בתחום הבנייה וליהנות מהיכולות הלוגיסטיות, הטכנולוגיות והפיננסיות של קבוצת תעשיות מספנות ישראל. במסגרת ההסכם, סוכם, כי ד״ר רענן גשורי, מנכ״ל החברה, ימשיך לכהן בתפקידו במשך שלוש שנים לפחות. 

 

שלומי פוגל, יו״ר תעשיות מספנות ישראל ויו״ר סימנט: ״אנו צופים גידול מהותי בשוק הבנייה הישראלי ובכוונתנו להרחיב את הפעילות בתחום זה, כמו גם בתחומים נוספים. רכישת הפעילות של קשת פרימה משרתת את האסטרטגיה העסקית ארוכת הטווח של החברה להמשיך ולהרחיב את סל השירותים והמוצרים שהיא מציעה ללקוחותיה בענף הבנייה בישראל ומהווה נדבך משמעותי בהצעת מארג פתרונות מקיף ומגוון יותר ללקוחות אלו״.

 

איל הכט, מנכ״ל סימנט: ״חברת סימנט מרחיבה ומגוונת כל העת את תחומי פעילותה ונכנסת לפעילות בשווקים ובתחומים שונים. בחודשים האחרונים הרחבנו את הפעילות בתחום הלוגיסטיקה הימית הבינלאומית ובאמצעות צי אניות המלט של החברה. סימנט משנעת מלט מיוון, תורכיה וספרד אל איטליה, אנגליה וארה״ב. סימנט תמשיך להרחיב את עסקיה בהתאם לתוכנית הרב שנתית שאושרה בדירקטוריון החברה״.

 

חברת קשת פרימה הוקמה לפני כ-35 שנים ונמצאת עד היום בבעלות משפחת גשורי, המשפחה המייסדת. החברה נחשבת לאחת היצרניות המובילות בישראל בתחום ייצור תערובות דבקים המיועדים לענף הבניה ובכלל זה דבקים לקרמיקה, לטיח ועוד, שוק שהיקפו נאמד בכ- 800-900 מיליוני ש"ח בשנה. מוצרי החברה נחשבים לאיכותיים במיוחד ועומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר הנדרשים בתחום הכימיקלים. קשת פרימה פועלת מאזור התעשיה ניצני שלום ומעסיקה כ-200 עובדים.

חברת סימנט, שהוקמה בשנת 2016, נחשבת ליבואנית המלט הגדולה בישראל. החברה שולטת בכל שרשרת אספקת המלט ללקוחותיה, החל משלב ייבוא המלט היישר מהיצרן הגדול בעולם באמצעות צי אניות בבעלות החברה, דרך הובלתו ופריקתו במסוף המלט של החברה בנמל מספנות ישראל, אחסונו והתאמתו לדרישת הלקוחות ועד והפצתו הסופית לנקודת היעד באמצעות צי משאיות של החברה. הקמתה של סימנט הובילה למהפכה בענף המלט בישראל ולירידת מחירי המלט והבטון, להקמת מפעלי בטון חדשים ולחיסכון שנתי של כ-2.5 מיליארד שקל לרשויות המקומיות ולמשרדי הממשלה.

 

חברת תעשיות מספנות ישראל נמצאת בבעלותם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית. לחברה, בניהולו של צביקה שכטרמן, ניסיון של למעלה מ-60 שנה והיא פעילה בתחומים שונים, ביניהם: תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים במספנה מהמתקדמות בעולם; הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל; פעילות יבוא מלט, במסגרתה הפכה החברה תוך מספר שנים לשחקנית מובילה בשוק הישראלי; פעילות של תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת גז ובבעלותה צי של 13 אניות. בכוונת החברה לפתח מספר מנועי צמיחה במהלך השנים הבאות.