תאונת עבודה בנמל חיפה: עובד קבלן נהרג לאחר נפילה מגובה רב

פועל שעסק בעבודות תחזוקה על מנופי חברת קוקס בנמל חיפה נפל אתמול מגובה של 30 מטר ונהרג במקום. זאת במסגרת עבודות ההגבהה של מנופי רציף הכרמל. משטרת מרחב כרמל פתחה בחקירה לבירור נסיבות המוות, ובמקביל זומן לזירה נציג של משרד העבודה


09:54 ,04.04.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול בסביבות השעה ארבע אחה״צ התקבל דיווח במוקד 101 של מד״א במרחב כרמל על פועל שנפל מגובה רב במהלך עבודות תחזוקה בנמל חיפה. משטרת מרחב כרמל פתחה בחקירה לבירור נסיבות המוות, ובמקביל זומן לזירה נציג של משרד העבודה.

 

על פי פרסומים בעיתונות מדובר בג׳וזיף עבוד משפרעם, שהגיע לרציף הכרמל כעובד קבלן מטעם חברה חיצונית ששכרה חברת קוקס המבצעת עבודות הגבהה למנופי החברה ברציף הכרמל. עבוד, בן 34, נהרג לאחר שנפל ממנוף בגובה של 30 מטרים. צוות מד״א שהוזעק למקום קבע את מותו בזירת האירוע.

 

נזכיר כי חברת נמל חיפה מבצעת עבודות הגבהה לארבעה עגורני הגשר של חברת קוקס (Kocks) הגרמנית הפרוסים לאורך רציף הכרמל. כל מנוף מוגבהה באמצעות ארבע רגליים בגובה 9 מטרים.

 

עם סיום עבודות השדרוג על ארבעת העגורנים, יהיו במסוף הכרמל שישה עגורנים שמתאימים לשינוע מכולות מאניות מכולה ענקיות שלרוחבן מוצבות 21 שורות של מכולות והן נושאות על סיפונן עד 16,000 מכולות (TEU). ארבעת העגורנים המוגבהים יוכלו גם לשרת אניות עם מספר קומות גבוה משמעותית של מכולות על הסיפון. נכון לעכשיו שני העגורנים הנוספים ברציף יישארו עם זרוע המתאימה לאניות ברוחב 19 שורות של מכולות בלבד.