רשמית: הגוררת "אילן 1" התקבלה בנמל חיפה

חיים וגליה לנצ'צקי הסירו את הלוט מעל הגוררת, שנקראת "אילן 1" על שם בנם, שנפל באסון המסוקים


00:00 ,13.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בטקס ייחודי ומרגש נחנכה אתמול רשמית הגוררת "אילן 1" בנמל חיפה.

הטקס נערך בקצה הרציף המזרחי, באזור שנתחם על ידי מכולות. הערב כולו עמד בסגנון ספרדי, עם שלישיית נגני גיטרות, יין סנגרייה, טאפסים ורקדני פלמנקו.

מאות אורחים נכחו בערב, בכללם שגריר ספרד בישראל, ראשי עיריות חיפה וקרית אתא, ראשי מספנות בולודה בספרד, שם נבנתה הגוררת, וכמובן ראשי הנמל, חנ"י ומגזר הספנות.

כמיטב המסורת הימית, נקשרה "אילן 1", החזקה והגדולה בגוררות ישראל ליד הרציף, לא לפני שהתקבלה במטחי מים על ידי אחיותיה הגוררות.

ראשון המברכים היה שר התחבורה ישראל כץ, שציין שהגוררת עלתה 11 מיליון אירו והיא "בדיוק מה שנמל חיפה צריך". כץ הוסיף, שכל בקשות מנהלי הפרויקט בנוגע לגוררת נענו בחיוב.

"אילן 1" נקראת על שמו של אילן לנצ'צ'קי ז"ל, שנהרג באסון המסוקים ב-1997. אביו, חיים, לשעבר סמנכ"ל התפעול של נמל חיפה, שיצא בינתיים לגמלאות לאחר למעלה מ-40 שנות עבודה, סיפר שעל רכישתה של הגוררת הוחלט לפני חמש שנים, במטרה שתענה על צרכיו של רציף כרמל שהיה אז בבנייה. בתפקידו כמנהל הנמל בפועל, סיפר, באו אליו עובדים והציעו שהגוררת תיקרא על שמו של בנו, אולם הוא סירב לקבל החלטה והעבירה לדירקטוריון, שנענה בחיוב. "עשינו אין ספור הנצחות לאילן", סיפר, "אבל אין ספק שזו הגדולה והיפה ביותר".

לאחר מכן, בצעד מרגש, הסירו ההורים, חיים וגליה, מלווים בראשי הנמל, את הלוט מעל שמה של הגוררת.

אליסיה מרטין, מנכ"ל מספנות בולודה בוולנסיה, סיפרה על היחסים הקרובים שנוצרו בין אנשי המספנות לבין אנשי נמל חיפה במהלך העבודה. "בניית הגוררת היא תוצאה של התלהבות והרבה אהבה", אמרה.

יו"ד דירקטוריון חברת נמל חיפה אבריאל בן יוסף, רב החובל של הנמל ויו"ר איגוד עובדי הגוררות הודו כולם לאנשים שהיו מעורבים בעשייה.

חתם את הברכות מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן, שסיפר שבנמל לא חגגו את הכנסת מערכת ה-TOS, כמו גם לא את קבלת עגורנים חדשים. אבל הערב, אמר, יש לנמל חיפה שלוש סיבות לחגוג: המשכיות, כשהגוררת מסמלת את רוחם של אילן וחבריו ומחויבתם להגנה על אדמת המדינה; הערכה הרבה שרוחשים בנמל לאומץ – אומץ של אנשי המספנות, כשמילאו אחר כל הדרישות, גם הלא הגיוניות והלא פשוטות, כמו גם אומץ של אנשי הדירקטוריון, במיוחד רואת החשבון אלינה פרנקל-רונן, שאישרו את ההוצאה הכספית הגבוהה; הסיבה השלישית, אמר זלצמן, היא חגיגת ההישג הטכנולוגי המרשים, כולל שמירה על רף דציבלים נמוך ביותר, במיוחד בהתחשב בכוח הדחף של ה"אילן 1".