רשימת הדרישות של עובדי נמל חיפה

בעוד עובדי ומנהלי נמל חיפה נמצאים בלשכתו של נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, הגיעו לידי "PORT2PORT" הסעיפים אותם דורשים העובדים מההנהלה למלא


15:38 ,25.02.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בשעה זו עדיין מתדיינים נציגי הנהלת נמל חיפה והעובדים בלשכתו של נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה בנוגע לדרכים להפסקת שביתת המגן עליה הכריזה הנהלת הנמל אתמול (ב').

 

זאת לאחר שאתמול הורה בית הדין הארצי לעבודה בירושלים לצדדים לסיים את השבתת המגן ולעובדים לחזור לעבודה מלאה החל ממשמרת ב', אולם העבודה לא התחדשה.

 

לאחר הדיון בבית הדין בירושלים, שלחו נציגי עובדי הטרנספורט והסוור מכתב לסמנכ"ל משאבים בנמל יעקב לטבינסקי, ובו העלו את דרישותיהם בהתאם להסכמים קיבוציים, לטענתם, שאותם צריכה ההנהלה לכבד, בכדי שהם יוכלו לחזור לעבודה מלאה. הרשימה המלאה הגיעה לידי "PORT2PORT".

 

בפתיחת המכתב כתבו נציגי ועד טרנספורט וסוור ללטבינסקי: "בהתאם להחלטת בית הדין הארצי מיום 24/2/14, ועל מנת שהעובדים יוכלו לבצע בפועל עבודה מלאה וסדירה, נדרשת הנהלת הנמל לקיים את הסכמי העבודה המחייבים ביחסי הצדדים בין היתר בעניינים כדלקמן".

 

מכאן עברו העובדים לרשימת סעיפי הדרישות שלהם מהנהלת הנמל: תשלום עבור ימי עבודה ופרמיה בתאריכים בהם פרצו העיצומים והשביתה:  23/2/14 משמרת ג', 24/2/14 משמרת א', 24/2/14 משמרת ב'.

 

העובדים אף דרשו שיבוץ מפעילים בעורף הנמל על פי מפתח של 3.5 כלים ליד תפעולית (לטענת ההנהלה, משמעות הדבר היא הקצאת שישה עובדים נוספים לכל יד, גם במידה והמצב בפועל לא מצדיק זאת); שיבוץ מחסן כלים קישון בכל המשמרות (כיום מספק מחסן הכלים בנמל חיפה שירות לקישון ובהנהלת הנמל טוענים שהיקף העבודה אינו מצדיק לפתוח מחסן כלים נוסף גם בקישון);

 

ובנוסף: תשלום בגין מעבר כלים על פי הסכם עבודה; בירורי משמעת יתנהלו על פי פרק 17 בספר הכחול; ביטול כל נושא מיקור חוץ בנושא הדרכות הסמכות והכשרות עובדים (בהנהלה אומרים שבכל מקום עבודה מסודר מתבצעות הדרכות על ידי מיקור חוץ); ביטול מיקור חוץ באוניות רכבים על ידי עובדי קבלן;

 

וכן: פתיחת שערי הנמל כבעבר (כיום סגורים חלק מהשערים לאחר שעה מסוימת בשעות הלילה בלבד. בהנהלת הנמל טוענים שאין הצדקה לפתוח את אותם שערים במשך 24 שעות); תשלום תוספת גובה למפעילים; לא תתקיים הפרת הסכמים באופן חד צדדי; שיבוץ ממלא מקום מנהלי עבודה מקרב עובדי סוור וטרנספורט על פי הסכמים עבודה (בהנהלה טוענים שמדובר בתוספת תקנים לא הכרחית).

 

בנוסף, כתבו העובדים, "בהתאם להודעתך לוועד העובדים בדבר אי שיבוץ של 23.5 תקנים, אנו רואים בזאת הפרה של הסכמי עבודה. אבקשך לחדול מכך,  על מנת לאפשר חזרה של עבודה תקינה לרציפים. ממתינים לתשובתך המהירה בכדי לחזור לעבודה במהרה". באשר לסעיף זה ציינו בהנהלת הנמל שכיום ישנם 23 תקנים ישנים, שאין עוד בהם שימוש. מדובר, הלכה למעשה, אמרו, באנשים המקבלים משכורת מלאה עבור אפס עבודה, לכן אין כל הצדקה להמשיך ולממן את אותם תקנים.

 

כאמור, הרשימה הועברה להנהלת הנמל בתום הדיון בביה"ד בו נדרשו העובדים וההנהלה לחזור לעבודה מלאה וסדירה. אולם, ככל הידוע, התעקשותם של ועדי העובדים ודרישתם שההנהלה תתחייב למלא את כל הסעיפים שפורטו כתנאי לחזרה לעבודה מלאה וסדירה, הביאה לכך שהעבודה לא חודשה כבר אתמול במשמרת ב' ואילו ההנהלה מצידה ענתה לעובדים על מכתב זה ב: "ערב טוב".

 

היום (ג') התייחס מנהל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן, במהלך כנס תחבורה של "דה מרקר" למצב: "דרישות העובדים אינן דרישות, אלו גחמות, חלקן ממוחזרות משנות ה-70 ושנות ה-80. יחד עם זאת, שאפו גדול לשבעת הוועדים שלא הצטרפו לגחמות ועד הטרנספורט וועד סוור".

 

בשעות אלו, כשהדיון בלשכת נשיא ביה"ד לעבודה בחיפה נמשך, ממתינות מחוץ לנמל חמש אניות מכולה ואנית גלנוע אחת, וכן אניית מכולות אחת בתוך הנמל.