קבוצת אדאני גדות סגרה מימון לרכישת נמל חיפה

הסכם המימון הינו מול קונסורציום בנקאי בהובלת בנק מזרחי הכולל את בית ההשקעות מיטב ובנק SBI בהיקף של 1.7 מיליארד שקל. את יתרת המימון הקבוצה תשלים ממקורותיה העצמיים. עופר לינצ׳בסקי, מנכ״ל גדות: הידע המקצועי והאחזקות של אדאני יאפשרו לנו למקסם את נכסי הנמל


11:58 ,14.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת אדאני גדות שזכתה במכרז המדינה להפרטת נמל חיפה, סגרה אתמול (א׳) את המימון לרכישת הנמל. הקבוצה, שקיבלה כמה הצעות מימון מקונסורציומים בנקאיים בישראל ובחו״ל, בחרה בהצעת המימון שניתנה מצד הקבוצה אותה מוביל בנק מזרחי. הקבוצה כוללת את בית ההשקעות מיטב ואת בנק SBI (State Bank of India) שיעניקו על פי ההסכם שנחתם בין הצדדים הלוואה לעד כשנתיים בהיקף של כ-1.7 מיליארד שקל.

כדי לא לספוג הוצאות ריביות גבוהה לאורך תקופת של כ-32 שנות זיכיון, קבוצת אדאני וגדות בחרו לקחת הלוואה קצרת מועד. את יתרת הסכום הנדרש להשלמת הרכישה יממנו אדאני גדות ממקורותיהם העצמיים.

 

מר קאראן אדאני, מנכ״ל APSEZ, מסר: ״אני שמח שהשקעתנו בנמל חיפה מתקדמת בהתאם לתוכניות והצלחנו להשיג אבן דרך חשובה זו. אני בטוח שזו היא רק ההתחלה של מערכת יחסים הרבה יותר עמוקה שתתפתח בין קבוצת אדני לישראל והשקעותיה באזור״.

 

אדאני הוסיף וציין כי ״קבוצת אדאני גדות סיימו את תהליך הסגירה הפיננסי ואנחנו בדרך להשלים את רכישת נמל חיפה בלוח הזמנים הנדרש״.

 

עופר לינצ׳בסקי, מנכ״ל גדות, מסר: ״אנו מודים לבנק מזרחי בית ההשקעות מיטב ויתר הגופים השותפים בקבוצת המימון, המאמינים בחזון שלנו לפיתוח נמל חיפה. ההצעות שהוגשו לנו מצביעות על כך שגם בתקופה זו אדאני וגדות נהנות מיכולת כלכלית יוצאת דופן במונחי השוק הישראלי ומרמת אמון גבוהה של הגופים הפיננסים בארץ ובעולם. היכולות הפיננסיות הללו ועוצמת הקבוצה יאפשרו לנו להגשים את החזון לפיתוח נמל חיפה ולהופכו לנמל הלאומי המוביל במדינת ישראל. נמל שיהווה את שער הגישה המועדף בין היתר למטענים המגיעים ממדינות המזרח הרחוק ומיועדים למערב.

 

מר קאראן אדאני, מנכ״ל APSEZ

״אני שמח שהשקעתנו בנמל חיפה מתקדמת בהתאם לתוכניות והצלחנו להשיג אבן דרך חשובה זו. אני בטוח שזו היא רק ההתחלה של מערכת יחסים הרבה יותר עמוקה שתתפתח בין קבוצת אדני לישראל והשקעותיה באזור״

 

״קבוצת גדות לא יכלה לבחור בשותפה ראויה יותר מקבוצת אדאני, לה הידע המקצועי ואחזקות חובקות עולם בנמלים, שדות תעופה ופרויקטי אנרגיה ירוקה. עסקיה הנרחבים של אדאני ששוויה נסק בשנים האחרונות אל מעל ל-200 מיליארד דולר ואיתנותה הפיננסית יאפשרו לנו לצד הידע שנצבר בקבוצת גדות, למקסם את נכסי הנמל״.

 

קבוצת גדות הנשלטת על ידי קרן טנא וקבוצת ווליו LBH הוקמה לפני 63 שנה. בהדרגה באמצעות מיזוגים ורכישות צמחה הקבוצה, המנוהלת על ידי המנכ״ל עופר לינצ׳בסקי והיו״ר דר׳ אריאל הלפרין, לקבוצת העסקים המשפיעה בתחום יבוא הובלה אחסון ושיווק של כימיקלים ושמנים בישראל, גרמניה, בלגיה והולנד. בבעלותה והפעלתה של גדות, תשתיות מרכזיות בענף הכימיקלים לרבות מסופי כימיקלים בישראל. מסוף הכימיקלים הגדול ביותר בו מחזיקה החברה ממוקם בבלגיה. הקבוצה הינה גם הבעלים של פעילות פי גלילות בישראל ומפעילה צי של 14 מיכליות. לאורך השנים האחרונות תוצאותיה של גדות הציגו צמיחה מתמדת הן בתחום הסחר והן בתחום הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה בים, בנמלים, וביבשה.

 

הקבוצה ההודית אדאני נשלטת על ידי גאוטם אדאני, האיש השני בעושרו בעולם. לקבוצת אדאני אחזקות ענק בתחומי האנרגיה התרמית והסולארית, נמלים, מכרות מלט ותחנות כוח והיא בעלת השליטה בנמל התעופה במומבאי הודו- השני בגודלו בעולם. קבוצת אדאאני הינה גם יצרן החשמל הסולארי הגדול בעולם ויצרן החשמל הירוק השני בעולם. הקבוצה צפויה להשקיע עד 2030 כ- 70 מיליארד דולר בפרויקטי אנרגיה ירוקה.

 

נמל חיפה הוא הנמל המוביל בישראל בפעילות נוסעים אוניות קרוז ותפעול סחורות בתפזורת והשני בגודלו בתחום המכולות.