פקידה שנייה, בדרך להכי גדולה

הבוקר נכנסה לנמל חיפה האונייה "MSC Arica", בעלת קיבולת של 8,900 TEU. בעוד שבועיים תפקוד את הנמל אונייה בעלת קיבלת של 9,200 TEU


00:00 ,19.11.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

היום (ב') בבוקר נכנסה לנמל חיפה אוניית המכולות הגדולה ביותר שפקדה אי פעם את נמל חיפה, ה"MSC Arica ", בעלת קיבולת של 8,900 TEU .

 

מדובר באונייה שהושקה רק לאחרונה והפקידה בנמל חיפה היא חלק מהפלגת הבכורה שלה. על האונייה היה מטען יבוא רב וכן מטען המיועד לשטעון לים האדריאטי.

 

זו הפקידה השנייה של אוניות קו השירות ה- GGS של חברת MSC מהמזרח הרחוק, כשמחיפה תמשיך בלילה האונייה במסעה בן ה-11 יום לניו יורק. וכבר ביום שישי הקרוב תגיע אונייה נוספת בקו.






בעוד שבועיים יחלו גם הפקידות מכיוון מערב של קו השירות, עם יבוא מארצות הברית ויצוא למזרח הרחוק. כמו כן, יפקדו את נמל חיפה אוניות בעלות קיבולת של 9,200 TEU , הגדולות ביותר שפקדו אי פעם את נמלי ישראל.

 

יצוין שקו ה- GGS במתכונתו החדשה כולל פקידה כפולה בנמל חיפה, בדרך מערבה וגם בחזרה למזרח הרחוק. חיפה הוא הנמל היחיד באירופה ובים התיכון אותו פוקד הקו.

 

מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן: "היכולות יוצאות הדופן של MSC אפשרו את הפעלת הקו. יכולות אלה פוגשות את נמל חיפה כשהוא מקצועי ורעב להתעצמות, ולאחר שהכין את עצמו בשנים האחרונות למהפכה הזו".