עיריית חיפה החליטה: כיכר ע״ש מרדכי מנו ז״ל

מרדכי מנו, מחלוצי הספנות העברית ומבוני נמל חיפה, הקים את חברות ״נתיבי הים התיכון״ ו״מנו נתיבי ים״. בנו משה מנו, , יו״ר קבוצת מנו הולדינגס ומנו ספנות: סגירת מעגל מרגשת והכרת תודה על פועלו של האיש למען חיפה ותושביה


10:07 ,11.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת השמות של עיריית חיפה החליטה להנציח את מורשתו של מרדכי מנו ז״ל, מחלוצי הספנות העברית, ולקרוא על שמו כיכר ברחוב יפה נוף בעיר - ״כיכר מנו״.

 

משה מנו, יו״ר קבוצת מנו הולדינגס ומנו ספנות, ובנו של מרדכי מנו ז״ל: ״אני מעריך ומוקיר את אישור בקשתי מהוועדה  להנצחה. זהו כבוד עצום לי באופן אישי, למשפחתי ולעיר חיפה. אבי היה מחלוצי ובוני העיר חיפה, מחלוצי הספנות העברית ומבוני נמל חיפה. אני שמח ונרגש שאני מגשים את כל החלומות של אבי המנוח, חלומות שלצערי אבי לא הספיק להגשים״.

 

מרדכי מנו ז״ל עלה ארצה בגיל 9 מסלוניקי שביוון עם הוריו ומשפחתו שהתיישבו בחיפה. בגיל 16 החל לעבוד בנמל וכעבור ארבע שנים כבר היה לסוכן הצעיר והבלעדי שהביא סחורות מטורקיה. בשנת 1943 הקים מרדכי מנו את סוכנות האניות הראשונה שלו ובשנת 1956 הקים בשותפות את חברת ״נתיבי הים התיכון״. כעבור עשור נפרדה השותפות ומנו הקים את ״מנו נתיבי ים בע״מ״.

 

משה מנו, מוותיקי חיפה אף הוא, המשיך בדרכו הענפה של אביו ולימים הקים את קבוצת מנו הולדינגס בה הוא מכהן כיו״ר ובעלים. מנו הולדינגס כוללת בתוכה את מנו ספנות, במבוק, פלנגו יוניברס וחברות נוספות. הקבוצה מדורגת כיום בין 100 החברות הגדולות והמובילות במשק.

 

בכך הגשים משה מנו את חלום וחזון אביו, אשר בין יתר פעולותיו למען הקהילה פעל יחד עם ארגון EEF להביא בשנות ה-90 למעלה מ-140 אלף עולים מברית המועצות לישראל דרך נמל חיפה ואף היה מייסד הרדיו האזורי בישראל (רדיו חיפה).

 

״מבחינתי ההחלטה לקרוא כיכר בעיר על שם אבי זו סגירת מעגל מרגשת והכרת תודה על פועלו של האיש למען העיר חיפה ולמען תושביה״, אמר משה מנו.