ספינת המפרשים העתיקה "אמריגו וספוצ'י" הגיעה לחיפה

למרות גילה המופלג, הספינה ששייכת לצי האיטלקי עדיין מפליגה עשרות ימים בשנה ומשמשת את חיל הים האיטלקי כספינת קדטים. היא צפויה לשהות בנמל חיפה עד ליום חמישי, כחלק ממסע הפלגות הכולל גם את איסטנבול, אודסה ואתונה


00:00 ,26.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

אחת מספינות המפרש הוותיקות בעולם שעדיין מפליגות, ולבטח היפה מכולן, ה"אמריגו וספוצ'י", הגיעה אתמול לנמל חיפה. הספינה, שהושקה בפברואר 1931, משמשת את חיל הים האיטלקי כספינת קדטים והיא קרויה על שמו של מגלה הארצות האיטלקי הידוע (שעל שמו קרויה יבשת אמריקה).

מנמל חיפה נמסר כי, הספינה שחגגה בפברואר האחרון 80 שנה תשהה בנמל עד ליום חמישי בבוקר, במהלך הזמן הזה יתקיימו עליה קוקטיילים וביקורים, בזמן שהקדטים עצמם ינצלו חלק מהזמן לסיור בישראל. הספינה נמצאת כעת בעיצומו של מסע הפלגות שכולל בין היתר את חיפה, איסטנבול אודסה ואתונה, כאשר מדי שנה מבלה הספינה גם בעבודות שימור ארוכות במספנה שבנמל הבית שלה בליבורנו.

עוד נמסר כי, סך הכל מפליגים עליה כ-400 אנשים, 120 מתוכם כאמור, הם קדטים של הצי האיטלקי. על הסיפון נמצאים בדרך כלל לא פחות מ-190 ימאים הדרושים להפעלת האוניה (בפיקודם של כ-16 קצינים). לפני ארבע שנים הוכרזה הספינה כ"'שגרירה של רצון טוב" מטעם ארגון אונסק"ו של האו"ם, במסגרת זו היא משתפת מדי פעם במסעותיה ילדים מכל רחבי העולם ומעניקה להם חוויה בלתי נשכחת לחיים.

26 מפרשי הענק של הספינה עשויים מקנבס (על פי המסורת) ומתפרשים על שטח עצום של 2,824 מ"ר. כאשר הם נפתחים במלואם בלב ים מעניקים המפרשים לספינה מהירות של כ-10 קשרים (18.5 קמ"ש). אורכה של הספינה קרוב למאה מטר (כולל תורן החרטום הבולט ועליו שלושה מפרשים).

בתחילת החודש ביקרה בנמל חיפה ספינת מפרש נוספת, של הצי המקסיקני, זאת במסגרת סיבוב שלה מסביב לעולם. הספינה המקסיקנית הייתה בת 30 "בלבד", צעירה ב-50 שנה מהספינה האיטלקית שהגיע השבוע.