נשבר שיא שינוע המכולות למשמרת בנמל חיפה

השיא החדש הושג חצי שנה לאחר שמסוף הכרמל החל לפעול בעוצמה מלאה ולמעשה הכפיל את יכולותיו של נמל חיפה, ושבעה חודשים מאז עלתה לאוויר מערכת ה-TOS


00:00 ,22.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

361 מכולות נפרקו ע"י אחד מצוותי התפעול במשמרת א' אתמול במסוף הכרמל. מדובר בשיא של כל הזמנים בנמל חיפה, 7 מכולות יותר מהשיא הקודם שהושג לפני כשנה וחצי. זהו השיא הראשון שהושג במסוף הכרמל ותחת מערכת ה-TOS המנהלת את מסופי המכולות בנמל.

שיא כל הזמנים בשינוע מכולות למשמרת בנמל חיפה נשבר במהלך משמרת א' אתמול. בסיום "ספירת הקולות" הבוקר, התברר כי הצוות של עגורן   G 22 במסוף הכרמל, שהיה אחד מארבעה שהוקצו עבור האוניה צים לואנדה (LUANDA) שינע לא פחות מ-361 מכולות, ממוצע של 41.5 מכולות לשעה. השיא הקודם עמד על 354והוא נקבע במאי 2010.

השיא החדש הושג חצי שנה לאחר שמסוף הכרמל החל לפעול בעוצמה מלאה ולמעשה הכפיל את יכולותיו של נמל חיפה, ושבעה חודשים מאז עלתה לאוויר מערכת ה-TOS. ה-TOS של החברה האמריקאית NAVIS, היא המערכת המתקדמת מסוגה בעולם, והיא מנהלת ומייעלת את מסופי המכולות של נמל חיפה, זאת לאחר שהוטמעה בצורה מוצלחת במיוחד ובזמן קצר.

מאז עליית ה-TOS לאוויר נרשם גידול רציף בתפוקות שמציג נמל חיפה. בחודש אוקטובר הגיע ממוצע המכולות לשעת עגורן ל-27, כאשר המטרה בחודשים הקרובים היא לחצות את רף 30 המכולות לשעת עגורן, ולהעמיד את נמל חיפה, שגם כיום מוביל בתפוקות בין נמלי ישראל, לקו אחד עם המסופים המתקדמים בעולם.

עובדי נמל חיפה מחויבים לשיפור מתמיד בתפוקות, ואלה יתאפשרו גם בזכות ניצול מרבי של אפשרויות האופטימיזציה של מערכת ה-TOS, והציוד המתקדם שהותקן במסוף הכרמל.

יואב מרגלית, רמ"ח מכולות אמר עם שבירת השיא: "יש לנו פוטנציאל גדול והגיע זמן המימוש שלו. התחרות כיום בעולם היא על זמן שהיית אונייה קצר ככל האפשר, זה היתרון שלנו, ואנחנו נמשיך לנצל אותו"

מאיר תורגמן, מזכיר וועד עובדי טרנספורט אמר עם שבירת השיא: "הנתון הזה מצביע על היעד אליו אנחנו שואפים. התפוקות הגבוהות שמשיגים עובדי נמל חיפה, שהן הגבוהות בישראל, הן היתרון שלנו בהשוואה לנמל אשדוד".

מפעילי עגורן הגשר ששברו את השיא אתמול היו בן ציון צרפתי, בן 61, ויוסף אבו רוקון בן 66 (43 שנים בנמל). אבו רוקון: "ה-TOS מקדם אותנו בצורה מהירה מאוד, מקווים להגיע בקרוב מאוד ל-400 מכולות במשמרת".

"השיא הבא יקבע בקרוב" – סיכמו אנשי המשמרת.

עוד בצוות שובר השיא: קובי אליאש - מתאם תפעולי. איתי הלוי - בקר רציף, חיים יצחק וישראל ג'יבלי – אתתים, חנוך נתן – סוור, וליאור עובדיה, איל פלד, אלון סטולרו, ישראל הוז, חיים מגירה, אסף שכטר – מפעילי גורר ומאיר אסף - בקרת אונייה - TOS .