נשבר השיא בנמל חיפה: אוניית המכולה הגדולה ביותר נקשרה לרציף הכרמל

אוניית YM MATURITY שהינה בעלת קיבולת של 6572 TEU הגיעה לאסוף את מכולות השטעון שנפרקו בסוף השבוע בנמל חיפה במקום בפורט סעיד בשל המהומות במצרים. בקרוב צפויה חנ"י לבצע העמקה של תעלת הכניסה לנמל לעומק של 15.75 מטר


00:00 ,09.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בשעות אלה נטענת במסוף כרמל ה-YM MATURITY של חברת YANG MING הטיוואנית שהגיעה לאסוף את מכולות השטעון שנפרקו בסוף השבוע שעבר בנמל חיפה במקום בפורט סעיד. כך נמסר מנמל חיפה. נציין כי, חברת הספנות YANG MING מיוצגת בארץ בידי חברת קונמרט.  

כזכור, בנמל חיפה נפרקו בסוף השבוע שתי אוניות הזנה של החברה שהיו אמורות להגיע לפורט סעיד, אולם השטעון הוסט לנמל חיפה בשל המהומות במצרים.

מנמל חיפה נמסר עוד כי, מדובר באונית המכולה הגדולה ביותר שהגיעה לחיפה, Post Panamax (מעבר למימדים המרביים המאפשרים מעבר בתעלת פנמה). הנמל האחרון של ה- YM MATURITY היה FOS SUR MER בדרום צרפת, ומחיפה תפליג האוניה לעבר נמל סינגפור.

עוד ציינו כי, עבור אוניות מהסוג הזה ואף גדולות מאלה נבנה מסוף כרמל החדש, ובנמל חיפה הביעו היום תקווה גדולה כי העבודות להעמקת תעלת הכניסה לנמל חיפה יואצו היות ונכון לעכשיו זו המגבלה הטכנית היחידה המונעת כניסת אוניות גדולות אף יותר. בשבועות הקרובים צפויה להתבצע על ידי חברת נמלי ישראל העמקה של תעלת הכניסה לעומק של 15.75 מטר. השלב הבא, מחויב המציאות, הוא העמקה של תעלת הכניסה לעומק של 17.5 מטרים.

נתונים של  YM MATURITY

אורך: 300 מטר

רוחב: 40 מטר (רוחב של 16 מכולות)

תכולה מקסימאלית: 6572 TEU

מהירות מקסימלית: 25.6 קשר