נמשכות פעולות שאיבת כתם המזוט בסמוף לרציף כרמל בנמל חיפה

הכתם שנוצר עקב תקלה טכנית באוניה MSC Perla, מעכב לפי שעה את יציאתן של שלוש אוניות מטען מתחומי הנמל. חנ"י מבצעת פעולות ניקוי באזור בריכת הנמל. האירוע נמצא בשליטה ואין סכנת זיהום


00:00 ,21.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

הכתם שנוצר עקב תקלה טכנית באוניה MSC Perla, מעכב לפי שעה את יציאתן של שלוש אוניות מטען מתחומי הנמל. חנ"י מבצעת פעולות ניקוי באזור בריכת הנמל. האירוע נמצא בשליטה ואין סכנת זיהום
 
כתם מזוט שהחל להתפשט בצהרי יום ראשון השבוע, בסמוך לרציף הכרמל בנמל חיפה, מעכב לפי שעה את יציאתן של שלוש אוניות מטען מתחומי הנמל. מדובר באירוע נדיר, שאירע כתוצאה מתקלה טכנית באוניה MSC Perla, שבמסגרתו נפלט כתם מזוט בגודל 500 מ"ר. מקור התקלה עדיין נבדק.

 
מיד עם תחילת האירוע יצאה, בהתאם להנחיות, ספינת פיקוח זיהום- ים של אגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה. כאמור, הספינה הבחינה בכתם המזוט המתפשט בנמל ולמקום הוזנקו צוותי התגובה של אגף ים וחופים וחברת "מעגן" (מטעם חברת חנ"י), אשר פרסו ציוד לחסימת הכתם ופינויו.
 
נציין כי, האירוע נמצא בשליטה, לא נשקפת סכנה לזיהום החופים הסמוכים והפעילות בנמל חיפה בשאר הרציפים נמשכת כמעט כסדרה. יחד עם זאת, האירוע מנע מחברת מארסק, לעגון לראשונה ברציף הכרמל במסגרת פיילוט ה- TOS, שנדחה לשבוע הבא והאוניה של מארסק נקשרה ברציף המזרחי. במקביל, מספר חברות ספנות קיבלו החלטה להכריז על תום מסע בנמל אשדוד ולהימנע מלפקוד את נמל חיפה עד שיסולק כתם המזוט.
 
במהלך יום ראשון, נשאבו על ידי הצוותים כשבעה טון מזוט ופעולות הניקיון והחקירה נמשכו לתוך הלילה. מחנ"י נמסר כי, כרגע מבצעת חברת נמלי ישראל פעולות לניקוי בריכת הנמל כתוצאה מהדליפה. גורמים מעריכים כי דלף כ-40 טון מזוט מהאוניה. הניקוי של בריכת הנמל מבוצע באמצעות משאבות ייעודיות המוצבות בנמלי הים של ישראל באופן קבוע על מנת לטפל באירועים מסוג זה. הליך הניקוי יימשך עוד מספר ימים. חברת נמלי ישראל מחזיקה מערך מוכנות וכוננות לטיפול באירועים מסוג זה באמצעות קבלנים בנמלים.
 
תגובת משרד איכות הסביבה לא נמסרה עד למועד הפרסום.