נמל חיפה: שת״פ עם אוני׳ בן גוריון להעלאת התפוקות

במסגרת המחקר ייערך בחודשים הקרובים פיילוט בנמל חיפה שמטרתו לבחון מודל מ״תורת התורים״ לשיפור הסנכרון בין עבודת מנוף הגשר לעבודת הגוררים


10:13 ,19.10.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת שיתוף פעולה בין נמל חיפה ואוניברסיטת בן גוריון מבוצע בימים אלו מחקר שמטרתו לבדוק אפשרות להעלאת התפוקה במסופי המכולות של הנמל.

 

במסגרת המחקר, המבוצע על ידי הדוקטורנטית הילה הינדי לינג בהנחיית פרופסור הלל בר גרא - שניהם מהפקולטה להנדסת תעשיה וניהול באוניברסיטת בן גוריון שבנגב, עתיד להיערך בחודשים הקרובים פיילוט שמטרתו לבחון מודל לשיפור הסנכרון בין עבודת מנוף הגשר לעבודת הגוררים.

 

במסגרת שיתוף הפעולה למדה הילה הינדי לינג במשך השנתיים האחרונות את עבודת מסוף המכולות של נמל חיפה ובמקביל עסקה בחקר המודלים התאורטיים הקיימים בתחום ובחקר עבודות שנעשו בעולם בנושא זה.

 

הפתרון המוצע במחקר מסתמך על מודל מ״תורת התורים״ (״תורת התורים״ היא תורה מתמטית העוסקת בתורי המתנה באמצעות מודל תורים, ונחשבת לענף בחקר הביצועים),  ומשלב מחסנית כחלק מתהליך הפריקה והטעינה של האניות בנקודת האינטרקציה בין הכלים המהווה צוואר בקבוק בתהליך.

 

נמל חיפה כאמור נערך בימים אלו לסדרה של ניסויים אשר יבחנו את יעילות ההצעה תחת סדרה של פרמטרים ומדדי הצלחה ובסופו יגובש הפתרון האידיאלי לנמל.

 

יצוין כי נמל חיפה שואף לקדם שיתופי פעולה עם האקדמיה ובעבר כבר שיתף פעולה עם מספר פרויקטים שנעשו עם גופים אקדמיים אחרים. מי שמלווה את המחקר מטעם נמל חיפה הוא עודד אור.