נמל חיפה: עובדים על פי הנחיות פיקוד העורף

נמל חיפה עובד על פי הנחיות של פיקוד העורף אשר מפורסמות באמצעי התקשורת. לפי שעה הנמל עובד בשגרה, תוך מאמץ לתת שירות לכלל האוניות הפוקדות את הנמל. נמל אשדוד הורה ללקוחות לצמצם את מלאי החומ״ס בנמל


11:16 ,08.10.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

יואב מרגלית, רא״ג מסופי מכולות, הוציא הבוקר מכתב ללקוחות הנמל בו נכתב כי ״לאור שאלות רבות של לקוחות, הריני להבהיר שנמל חיפה עובד על פי הנחיות של פיקוד העורף אשר מפורסמות באמצעי התקשורת.

 

עוד נמסר מחברת הנמל כי לפי שעה הנמל עובד בשגרה, תוך מאמץ לתת שירות לכלל האוניות הפוקדות את הנמל. על כל שינוי משגרה זאת – נעדכן״.

 

כמו כן שתי אניות נוסעים שהיו אמורות לפקוד את נמל חיפה השבוע ביטלו את פקידתן אך אניות נוסעים של החברות הישראליות – מנו, רויאל ו-MSC – ימשיכו להגיע לנמל.

 

למערכת PORT2PORT נודע כי מספר אניות דילגו על נמל אשדוד ולהמשיך לנמל חיפה לשם ביצוע פעולות תפעוליות.

 

כמו כן, הממונה על הגנת הסביבה בנמל אשדוד הוציאה מכתב ללקוחות הנמל בנוגע להנחיות פיקוד העורף לשינוע חומרים מסוכנים (חומ״ס) אשר נכנסו לתוקף אתמול. על פי ההנחיות, שינוע חומ״ס בשעת חירום מצריך אישור של מרכז חומ״ס, וכי שינוע חומ״ס אל נמל אשדוד וממנו יתבצע באישור ובתיאום מראש עם פיקוד העורף מחוז דרום. קבלת האישור הינה באחריות בעל המטען. עוד נמסר מהממונה על הגנת הסביבה בנמל אשדוד כי הלקוחות נדרשים לפעול לצמצום המלאי בנמל של חומ״ס.