נמל חיפה: נחשפו החברות בקבוצת הרכישה של אלי טילס

חברת YILPORT הטורקית, חברת Global Port לניהול מסופי נוסעים וחברת גרייסטון האמריקאית הן החברות שהודיעו על הצטרפותן לקבוצת הרכישה שיזם איש העסקים הישראלי אלי טילס להתמודדות במכרז לרכישת חברת נמל חיפה


11:00 ,11.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת YILPORT הטורקית, חברת Global Port לניהול מסופי נוסעים וחברת גרייסטון האמריקאית הן החברות שהודיעו על הצטרפותן לקבוצת הרכישה שיזם איש העסקים הישראלי אלי טילס להתמודדות במכרז לרכישת חברת נמל חיפה. נזכיר כי טילס הוביל קבוצת רכישה לפני מספר שנים במסגרת הפרטת נמל אילת וקבוצת האחים נקש בהובלתו אף זכתה במכרז.

 

חברת YILPORT הטורקית הינה חברה בינלאומית לניהול נמלים ומסופי מכולות. לחברה 26 נמלים שהיא מנהלת בטורקיה, שוודיה, נורבגיה, פורטוגל, ספרד, פרו ואקוודור. החברה מפרסמת באתר שלה כי אסטרטגיית החברה היא להמשיך ולצמוח ולהיות בין 10 החברות הגדולות בעולם לניהול נמלים עד שנת 2025.

 

חברת Global Port היא חברה בינלאומית הנחשבת לחברה הגדולה בעולם בניהול מסופי נוסעים בנמלים ימיים ברחבי העולם. החברה מפעילה 21 טרמינלים ב-13 מדינות שונות עם נוכחות בולטת בקאריביים, הים התיכון, אסיה-פסיפיק וכן פעילות מסחרית ענפה בטורקיה ומונטנגרו, ומתכננת להמשיך ולצמוח. החברה מספקת שירותים ל-14 מיליון נוסעים ונתח השוק שלה עומד על 24% באזור הים התיכון בלבד. משרדיה הראשיים של החברה נמצאים בלונדון והיא נסחרת בבורסת לונדון.

 

חברת GraeStone (גרייסטון) הינה חברה אמריקאית המורכבת משלוש חברות בנות בתחום הלוגיסטיקה, אגרגטורים ומספנות. לחברה משרדים באלבמה וקנטקי. על פי אתר החברה מדובר בחברה משפחתית בניהולו של נשיא החברה, מייק ביסקר, שהינו בעל ניסיון של 40 שנה בתחום התובלה והלוגיסטיקה.

 

נזכיר כי המכרז למכירת חברת נמל חיפה יצא לדרך וכי המדינה מבקשת לקבל תמורת מכירת פעילות הנמל סכום מינימלי של 1.2 מיליארד שקל. חברה נוספת שהודיעה כי תתמודד על רכישת הנמל הינה חברת תעשיות מספנות בבעלות שלומי פוגל וסמי קצב המחזיקים גם בחברת מספנות ישראל.