נמל חיפה מרחיב יכולותיו וקולט את הגוררת ״אלעד״

מנדי זלצמן: ״הגוררת הזו, בנוסף לאילן, היא לא עוד גוררת נוספת. היא מאפשרת לנמל חיפה באופן מהותי ליצור יתרון בולט מול המתחרים שלנו לאורך הים התיכון״. הגוררת ״אלעד״ נקראה על שמו של החייל המצטיין אלעד רם ז״ל שנהרג ביום האחרון של מלחמת לבנון השניה


11:06 ,14.01.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

הגוררת החדשה ״אלעד״ מצטרפת לצי הגוררות של נמל חיפה. במזג אוויר נפלא ובהשתתפות עשרות רבות של נציגי קהילת הים, קיימה אמש הנהלת נמל חיפה טקס מרגש לקליטת גוררת חדשה ומרשימה המביאה עימה עוצמה נוספת לנמל וליכולות שלו לתת שירות טוב יותר לאניות שפוקדות אותו.

 

כאמור, הגוררת ״אלעד״, הינה גוררת אחות לגוררת ״אילן״ שנקלטה בנמל לפני כשנתיים, והיא נבנתה במספנות זמקונה שבבילבאו בספרד. ה״אלעד״ הינה בעלת כח דחף/סחף של 70 טון ומערכת הנעה משולבת של 2 מנועים עם הספק של 2640 קילו וואט בכל מנוע ושני מדחפים מתקדמים. מהירותה 13 קשרים, אורכה 31.5  מ׳ רוחבה 12.5 מ׳ והיא שקועה בעומק של 6.4 מטרים. הגוררת מצויידת גם בשני תותחי מים של 1200 קוב לשעה והיא תשמש לכיבוי שרפות בעת הצורך.

 

הטקס אמש היה מרשים ומרגש כאחד, שכן הגוררת ״אלעד״ נקראה על שמו של החייל המצטיין אלעד רם ז״ל שנהרג ביום האחרון של מלחמת לבנון השניה, בתאריך 13 באוגוסט 2006 שעות ספורות לפני ההכרזה על הפסקת האש. במהלך אותה ההלחימה סייע אלעד פעמיים בחילוץ חבריו הפצועים תוך שהוא מעודד את חבריו ברגעים הקשים וכשהוא סובל מפציעה קשה באוזניו כתוצאה מהדף הטילים שנורו לעברו. אלעד סירב להתפנות לטיפול רפואי והמשיך בלחימה במהלכה נהרג. על פועלו בלחימה, על רוח הלחימה, על אומץ הלב וקור רוח ועל חירוף נפשו קיבל אלעד את צל״ש האלוף. אלעד הינו בנם של שולמית וגימלאי הנמל עצמון רם קברניט גוררות בכיר ראשי ואח לירון וגיל. הוא הותיר אחריו אישה, גלית, ובת אלה.

 

את הטקס אמש כיבדו בנוכחותם משפחתו של אלעד רם ז״ל וכן בעלי המספנות מספרד. יו״ר חברת נמל חיפה, משה עברי-סוקניק נעדר מהטקס בשל סיבות אישיות, אולם ביקש ביקש להודות לאורחים מהמספנות בספרד ולרב חובל הנמל נפתלי וייס וצוותו על הניהול המקצועי, לדבריו, בניהול פרוייקט הרכישה וההצטיידות. הוא הביע הערכה רבה להנהלת הנמל בראשות המנכ״ל מנדי זלצמן שבחרו ״גם בימים של שמיים קודרים ואופק לא בהיר להתעקש לבצע את הרכש הזה״.

 

 

נפתלי וייס רב חובל הנמל, נשא דברי ברכה קצרים. ״ הגוררת זו, גוררת אחות לגוררת אילן, תסייע במשימות להכנסת אניות מכולה בקיבולות של 14,000 TEU ותתרום רבות לקידומו ושגשוגו של נמל חיפה״, אמר.

 

 

אלה רם, בתו של אלעד ז״ל, הייתה בת 10 חודשים בלבד במותו. דבריה בטקס ריגשו את הקהל: ״אבא. אני מאד מתרגשת להיות כאן בהשקה של הגוררת על שמך. כאילו משהו מספר שזכיתי באוסקר. אנו עומדים כאן היום ליד הגוררת שנושאת את שמך ומאד מתרגשים״.

 

ירון רם, אחיו הצעיר של אלעד ז״ל, עובד נמל חיפה מזה שנים. הוא הודה מעומק הלב למנכ״ל מנדי זלצמן שדחף וקידם את הבקשה, כבר מהרגע שהונחה על שולחן ההנהלה וליעקב ליטבינסקי על חלקו בהשלמת המהלך וכמובן לוועד מחלקת ים שהטילו את כל יהבם להשלמת הנצחתו של אלעד. ״הנצחת שמו של אלעד והטבעת שמו על הגוררת החדשה הינה הנצחה ראויה ביותר, המהווה כבוד רב לנמל חיפה כמו גם לזכרו של אלעד. תודה לכולם וישר כח״.

 

תומר יערי, רב חובל הגוררת, הוסיף: ״היום, כמעט 10 שנים לפטירתו של אלעד, אנו מצרפים את הגוררת אלעד לצי הגוררות של נמל חיפה. הכלי ברמה טכנולוגית מהטובות בעולם והיא השניה בחוזקה ואחות לגוררת אילן. היא תעניק לנמל  יכולת לעמוד באתגרי העתיד. תודה למנכ״ל מנדי זלצמן על קידום הפרוייקט והנצחת שמו של אלעד״.

 

אחרון הדוברים היה מנכ״ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן. ״הגוררת הזו, בנוסף לאילן, היא לא עוד גוררת נוספת. אלא היא מאפשרת לנמל חיפה באופן מהותי ליצור יתרון בולט מול המתחרים שלנו לאורך הים התיכון בכך שיש לנו את הכח דחף/סחף המקורי שלנו לנווט בבטחה אניות גדולות. 

 

״לטעמי, עדיין אנו לא מצליחים אפילו להבין ולהפנים מה צפוי לנו בשנים הקרובות מבחינת היכולת שלנו לשווק ולהביא לכאן את אותם אניות גדולות לפקוד אותנו ולהרחיב את הפעילות ולתרום לחוסנה הכלכלי. כל מה שצריך מעבר לטכנולוגיה, צריך מחשבה צלולה והבנה עמוקה לאורך כל דרגי הניהול, את החשיבות של שירות טוב, עם קבלת החלטות אחראית. 

 

״ובסה״כ, גם אלעד ז״ל ואילן ז״ל. על מה הם הקריבו נפשם? על קיומה של מדינה מתוקנת, מסודרת, יעילה שתצדיק את קיומה. אני שמח שמשפחת רם הקדושה מלווה אותנו בהנצחה הזו. תודה ובהצלחה״, חתם זלצמן.