נמל חיפה למען הסביבה

ביום כדור הארץ יוקם בכניסה לנמל חיפה דגל ישראל עשוי מ-2,250 בקבוקים ממוחזרים. וביום כדור הארץ יכבה הנמל את אורותיו שאינם הכרחיים לתפעול


00:00 ,19.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום ראשון הקרוב יום כדור הארץ הבינלאומי, יחשיך נמל חיפה את כל אורותיו שאינם הכרחיים לפעילות התפעולית השוטפת למשך שעה. הדבר יקרה בשעה 20:10 , השעה שנקבעה לעיר חיפה.

יום לפני, במוצאי שבת, יונף דגל ישראל ענק ומואר, עשוי מבקבוקים ממוחזרים, בסמוך לשער בת גלים.

הדגל נבנה מ-2,250 בקבוקים ממוחזרים. הוא הוקם בשיתוף שוחרי בית הספר הטכני של חיל האוויר.

הבקבוקים המרכיבים את הדגל, כולם שקופים, בצבעי כחול-לבן.המיצג הענק נבנה ותוכנן כשבו כמאה גופי תאורה חסכוניים ביותר בחשמל.

את הדגל עיצבה עבור נמל חיפה המעצבת התעשייתית הדס איצקוביץ', שזכתה להכרה בזכות עבודותיה העוסקות בהעלאת המודעות הסביבתית.

הדגל הענק יוצב על גבי שלוש מכולות, כך שהוא יראה ביום ובלילה כאחד לכל העוברים והשבים באזור הכניסה לנמל.

בנושא זה, יצוין שחברת נמל חיפה חרטה על דיגלה את השמירה על איכות הסביבה. בתוך כך, מסוף הכרמל, מסוף המכולות המתקדם בישראל, נבנה בסטנדרטים הגבוהים בעולם לשמירה על איכות הסביבה. כל העגורנים שברציף הינם חשמליים (במקום הידראוליים), כמו גם תופסני המכולות, ואינם גורמים לנזק סביבתי על ידי פליטת מזהמים לאוויר.

זאת ועוד, שיקולים סביבתיים מהווים חלק ניכר באסטרטגיה התפעולית של חברת הנמל בשנים האחרונות, כולל גריטת ציוד תפעולי ישן ורכישת ציוד תפעולי חדש, כגון גוררי מכולות ומלגזות כבדות, בעלי פליטת דיזל נמוכה ומפלס רעש נמוך.

בנוסף, לאחרונה עבר הנמל לשימוש בחשבוניות אלקטרוניות ובמסרים אלקטרונים, בתקשורת שבינו לבין קהילת וכלל הלקוחות. הדבר מייתר את הצורך בטפסים ובדוחות נייר.

ואחרון חביב, מערכת ה-TOS לניהול מסופי המכולות, המתקדמת מסוגה בעולם, שהוטמעה בשנה האחרונה בנמל חיפה, מבטלת גם היא כמעט לחלוטין את השימוש בנייר.