נמל חיפה ירוק גם בפריקת צובר

הנמל רכש מתקן אקו-הופר, המסוגל לפרוק מטעני צובר תוך הגנה מוחלטת על הסביבה. בנוסף נרכשו שלושה עגורנים ניידים עם כפות הרמה ירוקות/אטומות, הותקנה מצלמה המפקחת על הפעילות התפעולית והוצב מכשיר אנלייזר, שמנטר 24 שעות ביממה את האוויר בסמוך לגדר


11:33 ,15.07.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בתוך שישה חודשים יותקן בנמל חיפה מתקן אקו-הופר לפריקת מטעני צובר, המאפשר מענה מושלם מבחינת הגנה על הסביבה ויעיל יותר בעבודה ממדלה פניאומטי

 

פריקת צוברים היא האתגר הגדול ביותר בנושא שמירה על הסביבה בתפעול של נמל חיפה. בכל שאר הפרמטרים נמל חיפה נחשב כנמל ירוק באופן מוחלט, כולל הפעלת עגורנים חשמליים בלבד, ומניעה מוחלטת של תשטיפים אל הים.

 

נמל חיפה, ראוי לציין, אינו יכול לבחור את המטען שאותו עליו לפרוק, ואין שום רגולציה לגבי אופן הבאת צוברים לישראל. הנמל קרא ליבואנים להביא חומרים המסובכים לפריקה בשקים גדולים או במכולות, אולם מתוקף כתב ההסמכה של הנמל, הוא מחויב לפרוק כל אוניית מטען החפצה בשירותינו, כשעליו למצוא לכך את הפתרונות.

 

בתוך שישה חודשים יקבל גם אתגר פריקת הצובר פתרון ירוק לגמרי, באמצעות טכנולוגיה חדישה שתותקן בנמל. מדובר בפתרון ששונה מפתרון המדלה הפניאומטי המורכב היום, לאחר שהמדלים שהותקנו בנמלים אחרים בישראל לא הוכיחו את יעילותם.

 

מדובר גם בפתרון טוב יותר מבחינה סביבתית, כשעד להתקנת המתקן החדיש, פריקת צוברים תעשה ברציפי הנמל המרוחקים ביותר מהעיר (קישון וקצה הרציף המזרחי).

 

לאחר בחינת כל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בעולם לפריקת צוברים החליטה חברת נמל חיפה לבחור בפתרון של האקו-הופר (ECO HOPPER). מדובר בפתרון הטכנולוגי הטוב והיעיל ביותר, שנותן מענה הן לצרכים התפעוליים של לקוחות הנמל והן מענה מלא לנושא שמירה על סביבה ירוקה לחלוטין, גם בטיפול בחומרי צובר קשים לפריקה (בעלי חלקיקים קלים).

 

בסוף השבוע האחרון בחר נמל חיפה בחברת SILVA הספרדית לספק לנמל את מתקן האקו–הופר. מדובר במתקן אטום, שהחומר שנכנס אליו מלמעלה נשאב לתוכו באופן אקטיבי מלא ומושלם וכניסת המשאית אליו נעשית באמצעות שרוול ארוך, כך שכל חומר שעובר דרכו נשאר אך ורק בתחום המתקן.

 

מתקן האקו-הופר, בשונה ממדלה פניאומטי, נותן גם הספקי עבודה גבוהים וגם אפשרות שימוש עבור מספר רב של חומרי צובר שונים. ראיה ברורה לכך שהמדלה הפניאומטי אינו נותן מענה לתוצרי צוברים היא העובדה שמדלים המותקנים כיום בנמלים אחרים בישראל עומדים כאבן שאין לה הופכין.

 

יצוין כי חברת SILVA כבר התקינה כ-20 מתקני אקו-הופר מתקדמים בנמלים שונים בעולם.

 

מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן: "לא פעם הצגתי את חששותיי כי הפתרון של מדלה פניאומטי לא ייתן את המענה הדרוש, המשלב בין הצרכים התפעוליים לשמירה על הסביבה. לאחר בחינה מקצועית וקבלת החלטות מושכלת, תוך שיתוף פעולה עם מנהל המחוז במשרד להגנת הסביבה שלמה כץ, חברת נמל חיפה עומדת לקבל בקרוב את הפתרון הטוב ביותר הקיים, שיאפשר שירות מצוין ללקוחותינו, תוך שמירה על הסביבה.

 

"נמל חיפה עשה בשנים האחרונות קפיצת דרך גדולה מאוד בתחום השמירה על הסביבה; גם בציוד, גם בנהלי העבודה וגם בשקיפות ושיתוף הפעולה מול הגורמים האחראיים במשרד להגנת הסביבה. בנוסף למתקן האקו-קופר, רכשנו לנמל שלושה עגורנים ניידים עם כפות הרמה ירוקות/אטומות, שניים מהם מותקנים בנמל בימים אלו; הותקנה מצלמה נוספת המפקחת על הפעילות התפעולית בנמל ומחוברות ישירות למחשבי איגוד ערים לאיכות הסביבה, והוצב מכשיר אנלייזר, שמנטר 24 שעות ביממה את האוויר בסמוך לגדר הנמל. מתקן אנלייזר שני יותקן גם הוא בחודשים הקרובים".