נמל חיפה ומארסק: מבצע פינוי של כ-4,200 מכולות ריקות

לטובת מבצע הפינוי, שהחל בשבת בבוקר, הובאה לנמל האנייה MSC Kleven כשהיא ריקה. טלי ברמר, סמנ״כלית התפעול של מארסק ישראל: ״מבצע טעינת המכולות הוא תוצאה של עבודת הכנה מאומצת שארכה ארבעה שבועות. זכינו לשיתוף פעולה יוצא דופן של הנמל ושל כל הספקים היבשתיים״


10:03 ,29.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

במבצע תפעולי מיוחד של חברת Maersk ונמל חיפה הועמסו החל מיום שבת בבוקר כ-4,200 מכולות - חלקן בגודל 20 רגל וחלקן בגודל 40 רגל ובסך הכל כ-7,000 TEU שהצטברו בישראל. העמסת הכמות האדירה תסתיים הבוקר.

 

לטובת המבצע הביאה חברת Maersk לנמל חיפה את האוניה MSC Kleven כשהיא ריקה, וכאמור בשבת במשמרת א׳ החלה ההעמסה. בשבועות האחרונים ריכזה Maersk את הכמות העצומה של המכולות מכל רחבי המדינה בנמל חיפה ואלה אוחסנו במספר מקומות באזור רציפי המכולות של הנמל, כולל בערוגות עצמן ברציפים, כך שניתן יהיה להעמיס אותן על גוררים לכיוון האוניה בסיוע כמה שיותר כוח תפעולי (עגורני שער וכלים ניידים), ובאופן מדורג כך שלא תיפגע העבודה השוטפת בנמל. במשמרת א׳ בשבת הוטענו לאנייה 1,693 מכולות (ממוצע של כ-282 מכולות ליד, סה״כ שישה עגורנים). 

 

טלי ברמר, סמנכ״לית התפעול של מארסק ישראל: ״אתגר פינוי הריקות מישראל בחודשים האחרונים לא פסח גם על מארסק. בהתחשב בעובדה שעקב רכישת המבורג סוד, איחדנו בחודש מאי את מלאי המכולות הריקות שלהם ושלנו, ישראל הפכה למחסן מכולות ריקות אדיר ויקר מבחינתנו. טעינת המכולות הריקות על ה MSC KLEVEN היא תוצאה של עבודת הכנה משותפת ומאומצת של כארבעה שבועות תוך הבנת צרכי הלקוח בין נמל חיפה ומארסק. נמל חיפה נענה בהבנה וללא היסוס לפנייתנו לקבל אוניה ייעודית באורך 318 מטר לפינוי המכולות הריקות.

 

ברמר הוסיפה כי ״המבצע יצא לדרך בשיתוף פעולה חריג ויוצא דופן של הנמל וכל הספקים היבשתיים שלנו. המסופים העורפיים בחיפה ואשדוד ומובילי המשאיות והרכבת - כולם תרמו להצלחת המבצע. אני רוצה לשבח את הצוות התפעולי של נמל חיפה שבשיתוף פעולה יום יומי עשו הכל על מנת לוודא שהאוניה תגיע ותעבוד באופן היעיל ביותר״. 

 
דוד כהן סמנכ״ל תפעול חברת נמל חיפה: ״נענינו לאתגר שהציבו בפנינו במארסק ישראל שהביאו לטובת הפרויקט אוניה יעודית גדולה. הבנו היטב את הצורך, לאור הצטברות המכולות הריקות בישראל, והקדשנו מחשבה רבה לביצוע הטעינה באופן היעיל ביותר. ריכוז כמות של 7000 TEU’s וטעינה שלהן באוניה אחת היא אתגר לא פשוט אבל מנהלי התפעול והעובדים של נמל חיפה מוכיחים כרגיל את יכולתם התפעולית הגבוהה, הן בתכנון והן בביצוע. אני מודה לאנשים במארסק על שיתוף הפעולה״.