נמל חיפה ו-Ravin AI בשיתוף פעולה בלעדי

במסגרת השת״פ תיושם הטכנולוגיה של רייבין לסקירת כלל הרכבים הנכנסים לישראל דרך הנמל. הטכנולוגיה של Ravin תשפיע על כ-40,000 כלי רכב חדשים שנכנסים לנמל חיפה מדי שנה, ותסייע במזעור סיכונים וצמצום עלויות לנמל


13:07 ,29.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת Ravin AI, חברה מובילה בבדיקות חזותיות מבוססות בינה מלאכותית בציי רכבי השכרה, רכבים המשומשים ובתעשיית הביטוח, הודיעה על שיתוף פעולה ייחודי עם נמל חיפה, במסגרתו תיושם הטכנולוגיה של רייבין לסקירת כלל הרכבים הנכנסים לישראל דרך הנמל. הטכנולוגיה של רייבין תספק דו״ח מקיף על מצבם החיצוני של הרכבים, שיצביע על כל נזק שנגרם לרכבים במהלך ההובלה, הפריקה והאחסון.

 

הטכנולוגיה של רייבין ניתנת לשימוש בעזרת מצלמות טלפונים ניידים ומצלמות במעגל סגור, היוצרות סריקה מקיפה של הרכבים ב-360 מעלות, תוך שימוש באלגוריתם למידה ובשילוב מידע על דגמי הרכבים כדי להעריך את מצבם. טכנולוגיה זו תאפשר לעובדי נמל חיפה לבצע מעקב שוטף אחר מצב הרכבים החדשים, מרגע הגעתם לנמל ועד להעמסתם על רכב הובלה ייעודי המיועד להגיע למרכזי ההפצה בארץ. הטכנולוגיה של רייבין, המבוססת בינה מלאכותית, תתריע על כל נזק ובזמן אמת, ובכך תמזער סיכונים ותצמצם עלויות לנמל חיפה.

 

ארן פסטמן, ראש אגף רכש, לוגיסטיקה וחדשנות בנמל חיפה: ״כנמל הגדול בישראל, אנו מחויבים לספק לא רק שירותי פריקה ואחסון אמינים לאלפי עסקים המייבאים סחורה מדי יום, אלא גם להבטיח תהליך יעיל ושקוף. הטכנולוגיה של רייבין תעזור לנו לוודא כי מאות אלפי כלי רכב חדשים, המיובאים לישראל מדי שנה, מטופלים ומועברים בבטחה ובשלמות עד להגעה ללקוח בקצה״.

 

אלירון אקשטיין, מנכ״ל ומייסד שותף ברייבין: ״בכל שנה נגרמים נזקים לרכבים בשווי מיליוני דולרים במהלך ההובלה הימית ועד לאספקתם ללקוחות. הנזקים גוררים תהליך ארוך ויקר, שבסופו נקבע מיהם הגורמים האחראים לנזק בשרשרת האספקה. בעזרת שיתוף הפעולה עם אחד הנמלים הגדולים במזרח התיכון, הטכנולוגיה של רייבין מספקת פתרון לבעיה זו, על-ידי זירוז משמעותי של תהליך הבדיקה והדיוק באיתור הנזקים. אנו צופים ומצפים כי בעתיד הקרוב נמלים גלובליים נוספים יאמצו את הטכנולוגיה המוכחת שלנו״.

 

שוק ההובלה הימית של כלי רכב חדשים מוערך בשווי של מיליארדי דולרים בשנה, כאשר הנזקים הנגרמים לרכבים במהלך ההובלה נאמדים במיליוני דולרים מדי שנה. גורמים רבים המעורבים בתהליך הובלת הרכבים, ביניהם - יצרני הרכבים, חברות הביטוח והנמלים, מחפשים פתרונות לאיתור וזיהוי נזקים בזמן אמת, על מנת להימנע מעימותים משפטיים ממושכים ויקרים.

 

חברת  Ravin AIהינה ספקית בינלאומית של פתרונות בינה מלאכותית אוטומטיות לבדיקת רכבים, המשרתת לקוחות מגוונים בצי הרכבים, הביטוח והשיווק מחדש ברחבי העולם. Ravin מבצעת שימוש במצלמות ניידות ובמצלמות נייחות במעגל סגור. Ravin הוקמה בשנת 2018 על-ידי אלירון אקשטיין ורומן סנדלר, וגייסה עד היום 30 מיליון דולר ממשקיעים שונים, ביניהם KAR Global, PICO Venture Partners, FM Capital ו- Shell Ventures. השותפים האסטרטגיים של החברה כוללים את Toyota Financial.