נמל חיפה הוסמך כ"גורם כלכלי מאושר"

חיפה הוא הנמל הראשון בישראל לקבל את הסמכת מינהל המכס, הנוגעת לאבטחת שרשרת האספקה ותאפשר הפחתה של דרישות ובדיקות של מטעני היצוא


00:00 ,30.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת קידום היצוא הישראלי ופישוט הסחר הבינלאומי עבור יצואנים ישראלים העניק היום (ה') מינהל המכס לנמל חיפה תעודת הסמכה כ"גורם כלכלי מאושר".

נמל חיפה הוא הראשון בישראל הזוכה להסמכה זו.

הסמכת הנמל מהווה שלב נוסף בתוכנית של מינהל המכס לאבטחת שרשרת האספקה, תוך עמידה בקריטריונים ובסטנדרטים בינלאומיים.

תוכנית "גורם כלכלי מאושר" מסייעת ליצוא הישראלי לעמוד בתחרות בשווקים בעולם ומעניקה הקלות בחדירה לשווקים, תוך פישוט הסחר והוזלת עלויות.

נכון להיום, נושא האבטחה של שרשרת האספקה מהווה אחד מהחסמים הגדולים ביותר לכניסה ולהתפתחות היצוא בשווקים שמעבר לים. לצורך כך, נבנות שורה של הבנות בין רשויות המכס בישראל לבין מקבילותיהן בעולם, על מנת ליצור הסדרים הדדיים, שיתנו הקלות בכל חוליות שרשרת האספקה.

לאחר שורה של שיפורים ובדיקות של תחום האבטחה בנמל חיפה, הוענקה לו ההסמכה, שמאפשרת, בין השאר, הפחתה של הדרישות והבדיקות של מטעני היצוא בשערי הנמל, כאשר יצואנים מאושרים יוכלו לבצע את מרבית הדרישות ההכרחיות כבר בחצר המפעל ולחסוך בכך זמן רב וכסף.

בנוסף, היצוא דרך נמל חיפה יאפשר מעתה ליצואנים לקבל שורה של הקלות גם מול רשויות המכס והביטחון במדינות רבות בעולם, דוגמת ארצות הברית ומדינות במזרח הרחוק ובאירופה.

בטקס הענקת ההסמכה, שנערך היום בדירקטוריון נמל חיפה, אמר ראש מינהל המכס לשעבר דורון ארבלי, שהעניק לנמל את התעודה הרשמית: "נמל חיפה, ששיתף פעולה בצורה מדהימה, ירוויח מאוד מהסמכה זו יחד עם לקוחותיו. מדובר בסיומו של תהליך לא פשוט שעבר הנמל, ועבר בהצלחה רבה. חשוב להבין את היתרונות שמעניק נמל מאושר. גם בימים אלה אנחנו ממשיכים במאמצינו לרתום את כל שרשרת האספקה למהלך ולקדם הסכמים מול מדינות בכל העולם בכדי להשיג הקלות עבור היצוא הישראלי".

מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן ויו"ר הדירקטוריון בפועל אורן מילשטיין הודו על שיתוף הפעולה המעולה עם מינהל המכס בראשות ארבלי ולבית המכס בחיפה בניהולו של קובי יהב. השניים ניצלו גם את המעמד המכובד בכדי להיפרד מארבלי, שסיים את תפקידו כמנהל רשות המסים.

זלצמן אמר: "דורון, השירות שהובלת הוא נדיר באיכותו ובחזון שבו. אנו גאים להיות שותפים למאמצים שלכם. אנו מצטערים שסיימת את תפקידך כמנהל הרשות ומאחלים לך הצלחה בהמשך".