דירקטוריון חברת נמל חיפה עורך הבוקר דיון שעוסק בהדחת מנכ״ל החברה אודי שרון. על פי הדיווחים, מי שמבקש להדיח את מנכ״ל החברה הוא היו״ר - רון מלכא, שככל הנראה אינו מרוצה מהתוצאות התפעוליות של הנמל בחציון הראשון של השנה.
נזכיר כי קבוצת אדאני - גדות רכשה בינואר 2023 את הזיכיון להפעלת נמל חיפה עד 2055 מידי המדינה תמורת 4.1 מיליארד שקל.
מלכא, שהיה בעבר שגריר ישראל בהודו, מונה לתפקיד יו״ר חברת נמל חיפה והוא מייצג בחברה את האינטרסים של הקבוצה ההודית. מלכא פועל לאחרונה במרץ נגד מתווה משרד התחבורה שמבקש לאשר לנמל המפרץ קבלת רציפים לטובת טיפול במטען כללי.
נזכיר כי בין שני הנמלים תחרות עזה בתחום המכולות ואם מתווה משרד התחבורה יאושר והנמל הסיני יקבל לידיו את רציפים 7 ו-8 לטובת פריקת מטען כללי נמל חיפה ימצא עצמו מתחרה בסגמנט זה מול שני מתחרים - נמל המפרץ ונמל מספנות.
בנמל חיפה עולות לאחרונה טענות רבות על כך שמשרד התחבורה מבקש ״לשנות את הכללים״ באמצע המשחק, וכי אם הוא יאפשר לנמל המפרץ הסיני לתפעל רציפי מטען כללי תהיה זו הפרה של הבטחה שניתנה לרוכשים לפיה הנמלים החדשים לא יורשו לעסוק בפעילות מטען כללי לפני שסך המטענים בישראל יגיע ל-4.9 מיליון מכולות - נתון שעל פי הצפי היום אמור להתרחש רק בשנת 2033.