בסוף השבוע הושלם בנמל חיפה השלב הראשון של פרויקט יוצא דופן. בימי חמישי ובשישי בוצעה הגבהה ב-9 מטרים של עגורן גשר ענק לפריקה וטעינה של אניות במסוף כרמל. העגורן, G21, מתוצרת חברת Kocks הגרמנית נמצא בשורש מסוף הכרמל בחודשים האחרונים במסגרת עבודות הגבהה של ארבעה מהעגורנים ברציף.
לאחר שהושלמה הארכת הזרוע האדומה לבנה של העגורן בחמישה מטרים, הוחל בשלב המורכב של הגבהת העגורן ב-9 מטרים. לאחר עבודות ההכנה שהתבצעו בשבועות האחרונים, ובאמצעות מתקני הרמה שהובאו במיוחד מגרמניה, הוגבה חלקו העליון של העגורן באיטיות לגובה של 9 מטרים ושבעים סנטימטרים, וזאת כדי לאפשר הכנסתן של 4 רגליים בגובה 9 מטרים ברווח שנוצר. הרגליים חוברו בזו אחר זו לחלקו התחתון של העגורן, ולאחר עיגונן הורד חלקו העליון של העגורן ב-70 סנטימטרים עד אשר הונח על רגלי ההגבהה.
בהמשך יועבר העגורן, שכעת הינו הדרומי ביותר ברציף, לקצה הצפוני ביותר של מסוף כרמל, ופעולה דומה תבוצע בשלושה עגורנים נוספים.
עם סיום עבודות השדרוג על ארבעת העגורנים, יהיו במסוף הכרמל שישה עגורנים שמתאימים לשינוע מכולות מאניות מכולה ענקיות שלרוחבן מוצבות 21 שורות של מכולות והן נושאות על סיפונן עד 16,000 מכולות (TEU). ארבעת העגורנים המוגבהים יוכלו גם לשרת אניות עם מספר קומות גבוה משמעותית של מכולות על הסיפון. נכון לעכשיו שני העגורנים הנוספים ברציף יישארו עם זרוע המתאימה לאניות ברוחב 19 שורות של מכולות בלבד.
אשל ארמוני יו״ר הדירקטוריון ומנדי זלצמן מנכ״ל נמל חיפה התייחסו לפרויקט, ואמרו: ״מדובר בצעד נוסף במוכנות של נמל חיפה לתחרות מול הטרמינלים החדשים שייפתחו בקרוב. אנו משוכנעים שהעוצמה של מסוף הכרמל בסיום פרויקט שדרוג עגורני המכולות, לצד היעילות התפעולית הגבוהה בנמל חיפה, לא תיעלם מעיניהם של מקבלי ההחלטות בחברות הספנות הגדולות בעולם״
מחברת נמל חיפה נמסר עוד כי ״העוצמה החדשה שנוספה למסוף כרמל תאפשר לנמל חיפה להעניק שירות מלא וללא מגבלות לאניות מכולה בעלות קיבולת של 14,000-16,000 TEU״.