נמל חיפה: MSC EDITH - האוניה הראשונה תחת ה- TOS

הישג נוסף לחברת נמל חיפה: האוניה הראשונה שפעלה תחת מערכת ה-TOS סיימה את פעולות הפריקה במשמרת הראשונה ויצאה מהנמל


00:00 ,31.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

הישג נוסף לחברת נמל חיפה: האוניה הראשונה שפעלה תחת מערכת ה-TOS סיימה את פעולות הפריקה במשמרת הראשונה ויצאה מהנמל. בן ציון סלמן: אנו מתכוונים להרחיב את סל האוניות, שיהינו משירותי ה- TOS המעולים. מאיר תורג'מן: הפעם ה-TOS מיועד להצלחה. אלון שגב: כמו שזה נראה עכשיו - זה עובד יפה מאוד
 
ההפעלה הראשונה של מערכת ה-TOS  החדשנית לניהול מסופי מכולות ברציף הכרמל בנמל חיפה הבוקר, החלה ברגל ימין. מחברת נמל חיפה נמסר כי עם צאת העובדים להפסקת בוקר בשעה 09:00, אחרי שעתיים וחצי של עבודה ניתן היה למנות 64 מכולות שנפרקו מהאוניה MSC Edith באמצעות מנוף חוף אחד, חלקן מטענים חריגים, חלקן מכולות קירור והספרדר הכפול פרק מספר פעמים שתי מכולות בגודל של 20 רגל במקביל.
 
כאמור, 64 המכולות נפרקו במשך שעתיים וחצי עם ממוצע של כ- 25 מכולות לשעה והאוניה MSC Edith הפכה, למעשה, לאוניה הראשונה שפועלת תחת מערכת ה-TOS.
 
בן ציון סלמן, יו"ר הדירקטוריון של חברת נמל חיפה ציין הבוקר בסיפוק כי חברת נמל חיפה למדה את לקחי אי הצלחת עליית ה-TOS ב- 2007. סלמן הוסיף: "אנו מתכוונים להרחיב את סל האוניות, שיהינו משירותי ה- TOS המעולים, אותם מעמיד נמל חיפה לרשות הלקוחות".
 
מאיר תורג'מן, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה הוסיף כי: "בינתיים העבודה הולכת בצורה מדהימה. אנחנו מתחילים ברגל ימין, בשקט מוחלט כשכל הדברים מסביב סגורים. אני מאמין שתהיה הצלחה גדולה. הפעלת ה-TOS  נותנת לנו שאיפה להישגיות מאוד גדולה ואנחנו מאחלים לכל הפרויקטים בנמל חיפה שיצליחו. הפעם ה-TOS  מיועד להצלחה".
 
אלון שגב, מנהל התפעול בחברת MSC היה על הרציף בזמן פריקת האוניה הבוקר: "כמו שזה נראה עכשיו - זה עובד יפה מאוד. נכון שעוד מוקדם לבוא ולומר שכל המערכת עובדת כמו צריך, אך זה התחיל טוב ואנחנו שמחים על כך ומקווים להמשך מתאים באותה הרמה". לשאלת PORT2PORT  לגבי ההשפעה של מערכת ה- TOSעל שיתוף הפעולה ביןחברת MSC לנמל חיפה בעתיד, ענה שגב: "אני מעריך שהיות והמערכות תהינה טובות יותר והתיאום בין החברות יהיה מוגבר ובאיכות גבוהה יותר, סביר להניח שהתוצאות תהיינה טובות יותר". 
 
נזכיר כי, לאחר חודשים של מו"מ ודיונים נחתם לפני כשבועיים הסכם התייעלות שאיפשר את הפעלתה המיידית של מערכת ה- TOS. המערכת נרכשה בספטמבר 2009 מחברת Zebra Enterprise Solutions, לאחר ניסיון כושל להפעיל מערכת דומה שנתיים קודם לכן. יחד עם זאת, מערכת ה- TOS של חברת זברה הינה אחת המערכות המתקדמות ביותר מסוגה והיא מכסה את כל טווח הפעילויות במסוף מכולות מודרני כגון: זרימת המכולות בשערי הנמל, תכנון מנגשים, פריקה וטעינת אוניות, תכנון שטחי אחסנה וטיפול במרכיבים לוגיסטיים נוספים.
 
צביקה רואימי, ראש ענף TOS בנמל מסר כי, האוניה עומדת לצאת מהנמל לאחר שסיימה 170 פעולות פריקה בסוף המשמרת הראשונה.