נמל המפרץ: עיריית חיפה שוקלת לעתור נגד החלטת המועצה הארצית

שוקלת להגיש עתירה לבית המשפט נגד החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לדחות את הערר שהגישה העירייה בנושא נמל המפרץ. ״ההליכים עדיין לא מוצו״


12:07 ,21.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

עיריית חיפה שוקלת להגיש עתירה לבית המשפט נגד החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לדחות את הערר שהגישה העירייה בנושא נמל המפרץ. מעיריית חיפה נמסר כי״ ההליכים עדיין לא מוצו ויש לנו זכות להגיש עתירה״.

 

הערר שנדחה הוגש על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - חיפה מלפני כחמישה חודשים לאשר את התוכנית המפורטת שיוזמת חנ״י לנמל המפרץ, תוך דחיית בקשתה של העירייה לקדם בחינה של הארכת מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה של חיפה ל-1,900 מטר, עד לקו המים לשעבר.

 

בערר הציגה העירייה עמדה תובענית בנושא פיתוחו של שדה התעופה ודרשה להאריך ל-2,400 מטר את אורכו של המסלול, אך ועדת הערר קבעה כי ״קבלת הדרישה לעכב את אישור התוכנית בשלב זה על מנת לבחון חלופות תכנון תפגע בוודאות וביציבות התכנונית״.

 

עוד ציינה ועדת הערר כי בקשת העירייה למנוע שימוש ובנייה בשטח של כ-30 דונם ויותר משטח נמל המפרץ ״משמעה ביטול החלטת הממשלה, הנסמכת על המלצת המועצה הארצית, בדבר הקמת נמל המפרץ ושטחו. הוועדה המחוזית טוענת כי סוגיות אלה הוכרעו על ידי הממשלה והמועצה הארצית זה מכבר, והתכנית כפופה להכרעות אלה״.

 

הוועדה המחוזית ציינה עוד כי ״שדה התעופה בחיפה נמצא בקונפליקט עם פיתוח הנמל ומגביל אותו, ומכשולים קיימים באזור אינם מאפשרים הקמת נמל תעופה בינלאומי בסמוך לנמל״.

 

שדה התעופה בחיפה, שאורך מסלולו הוא 1,300 מטר, מאפשר כיום טיסות פנים ארציות, כמו גם טיסות בין לאומיות ליעדים קרובים כמו קפריסין, רודוס וכרתים.