משרד האוצר: הוארך המועד לקבלת אישור השרים למכירת מניות המדינה בנמל חיפה

הוועדה למכירת מניות המדינה בחברת נמל חיפה החליטה להאריך את המועד לקבלת אישור השרים עד ליום 15 בדצמבר. החלטת הוועדה התקבלה לאור התקדמותה של הקבוצה המורכבת מחברת גדות מסופים לכימיקלים וחברת אדאני פורטס APSEZ


12:24 ,28.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועדה למכירת מניות המדינה בחברת נמל חיפה החליטה להאריך את המועד לקבלת אישור השרים לפי צו אינטרסים חיוניים עד ליום 15.12.2022.

 

החלטת הוועדה התקבלה לאור התקדמותה של הקבוצה המורכבת מחברת גדות מסופים לכימיקלים (1985) בע״מ וחברת  Adani Ports and Special Economic Zone Ltd ההודית להשלמת הליך המכירה. הקבוצה נקטה בחודשים האחרונים פעולות לקבלת האישורים הנדרשים לצורך השלמת העסקה ובכלל זה קבלת אישור הממונה על התחרות לבקשת המיזוג בהליך מכירת מניות חברת נמל חיפה בע״מ, חתימת מרכיבי הקבוצה על הסכם בעלי מניות מפורט, הקמת החברה הרוכשת שתחזיק את חברת נמל חיפה בע״מ העברת מתווה עקרונות מול הגופים המממנים ועוד.

 

הוועדה למכירת מניות המדינה מצפה מהקבוצה להתקדם בכל מטלותיה ולהשלים את התחייבויותיה בהתאם להוראות הדין.

 

ממשרד האוצר נמסר כי ״הפרטת חברת נמל חיפה מהווה אחד מהפרויקטים התשתיתיים והפיננסיים הגדולים של העשור האחרון המנוהל על ידי מדינת ישראל והינה חלק מהרפורמה הכוללת בנמלי הים שהחלה בשנת 2003. מטרתה להגביר את התחרות בנמלי הים, להביא לשיפור יעילות הנמלים ולסייע בהקלה בייבוא וביוקר המחייה״.