מערכת ה-TOS בנמל חיפה מתרחבת גם למערב הנמל

Rachel Borchard נבחרה לאוניה שתחנוך את תחילת הפעילות בנמל המערבי החל מהשבוע. במסגרת הרחבת הפיילוט של המערכת, ממשיכה הכשרת העובדים


00:00 ,12.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

Rachel Borchard נבחרה לאוניה שתחנוך את תחילת הפעילות בנמל המערבי החל מהשבוע. במסגרת הרחבת הפיילוט של המערכת, ממשיכה הכשרת העובדים 
 
לאחר התחלה מוצלחת ברציף כרמל, נערכו בסוף השבוע בנמל חיפה להרחבה משמעותית של הפעלת מערכת ה-TOS גם לנמל המערבי וקליטת האוניה הראשונה ברציף המערבי שתתופעל בסיוע מערכת ה-TOS כבר בתחילת השבוע. האוניה שתחנוך את הפעילות בתחילת השבוע היא ה-Rachel Borchard.
 
עודד אור, מנהל פרויקט TOS בנמל חיפה מסר כי " פרויקט ה-TOS עומד השבוע בפני שלב חשוב ומשמעותי. עד כה נרשמה הצלחה גדולה בעבודה עם המערכת ותגובות הלקוחות מצוינות. כולנו מקווים שלקוחות הנמל ימשיכו להיות מרוצים מהשירות המתקדם. פנינו לקראת ההפעלה המלאה של ה-TOS במהלך חודש ינואר".
 
במסגרת הרחבת פעילות ה-TOS נמשכת גם הכשרת המלווים מקרב העובדים לעבודה עם המערכת ולפתרון בעיות בשטח. בסוף השבוע הסתיים קורס בן שבועיים (כ-100 שעות לימוד), בו הוכשרו עשרה מעובדי הנמל כמלווים. הקורס כלל עשרות שעות מול תוכנת ה-TOS על שלל מסופיה, והדרכות בחרי הבקרה של המערכת.
 
רוסתום מריח, מדריך בקורס: "במהלך השבועיים האלה עושים העובדים קפיצת מדרגה משמעותית בתוכנות מחשוב מתקדמות, ובתפיסת עקרונות העבודה עם ה-TOS. הקורס כולל חומר רב, וניתן להבחין שהחבר'ה צמאים לעוד ועוד חומר לימודי. חייבים להבין שאלה האנשים שילוו את הנושא והידע הזה חשוב עבורם, בשילוב הניסיון הרב שיש להם כאנשי שטח בתפעול".
 
שרון קניגסברג, מדריך בקורס: "עובדי הטרנספורט בנמל חיפה כולו מכוונים להצלחת ה-TOS, מהעובד הצעיר ביותר ועד לוותיקים מבניהם. הם מבינים שאם אין TOS אין קידמה. מדבור בקורס קשה שדורש משמעת, בדיוק כמו שמערכת ה-TOS עצמה דורשת משמעת. החניכים עברו את הקורס בצורה מרשימה".
 
מחברת נמל חיפה נמסר כי, מערכת ה-(TOS (Terminal Operating System מנהלת באופן אוטומטי וממוחשב את פעילויות המכולות בנמל (פריקה\טעינה\אחסנה\עיתוק) ומאפשרת יעילות מרבית בתפעול והאצת העבודה באופן משמעותי.
 
עוד נמסר כי, עד כה נפרקו ונטענו 15 אוניות של חברת MSC ברציף כרמל החדש. המערכת עבדה ללא תקלות, ובתפוקות נאות. החל מהשבוע הבא יפקדו את נמל כרמל גם אוניות חברת Maersk. לאור ההצלחה עד כה ברציף כרמל- הוחלט על הרחבת הפעילות לרציף המערבי, כשהמטרה היא לעבור לשימוש מלא של המערכת בכל הנמל (כולל ברציף המזרחי) כבר בעוד כחודש.