מערכת ה-TOS בנמל חיפה הופעלה בכל מסופי המכולות

המערכת האוטומטית לניהול מסופי מכולות החליפה אמש רשמית את מערכת ה"נימרוד" והופעלה בכל מסופי המכולות בנמל חיפה. האוניה Calisto של צים היתה האחרונה לעבוד עם ה"נימרוד" בבוקר יום שבת


00:00 ,15.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מערכת ה-TOS בנמל חיפה נכנסה אמש לפעילות בכלל מסופי המכולות בנמל. תהליך החלפת מערכת ה"נימרוד" במערכת ה-TOS בוצעה בסוף השבוע האחרון ובשעה 22:30 בערב יום שבת, ה-14 למאי, הפך ה-TOS למערכת התפעול הרשמית בנמל.

מערכת ה-TOS שפיתחה החברה האמריקאית Zebra Enterprise Solutions) ZES ) הופעלה לראשונה ב-31 לאוקטובר, עת תחילת פרויקט הפיילוט של המערכת בנמל חיפה. האוניה הראשונה שזכתה לעבור תחת המערכת החדשה היתה אוניית MSC Edith. פעולת הפריקה עברה בהצלחה, כאשר במהלך משמרת אחת בלבד נסתיימו 180 פעולות.

נודע כי, שלוש אוניות של צים עובדות הבוקר תחת מערכת ה-TOS ברציף המזרחי והן: Zim Pacific, Zim Dalian ו-Zim Kingston. ברציף הגרמל עובדת תחת המערכת החדשה אוניה של MSCוברציף המערבי אוניה של בורכרד.

עוד נודע כי, האוניה Calisto של צים היתה האחרונה לעבוד עם מערכת "נימרוד" ברציף המזרחי בנמל ביום שישי בשעה 08:00 בבוקר, אז נטענה מכולת ה"נימרוד" האחרונה, והחלו ההכנות האחרונות לעלייה מהירה של ה-TOS.

נזכיר כי, מערכת ה- TOS ((Terminal Operating System היא מערכת ממוחשבת אשר מנהלת באופן אוטומטי את פעילויות המכולות בנמל (פריקה\טעינה\אחסנה\עיתוק) ובכך מאפשרת יעילות מרבית בתפעול והאצת העבודה באופן משמעותי. מערכות TOSהינן חלק בלתי נפרד מהפעילות השוטפת של נמלים מודרניים רבים ברחבי העולם.