בפגישה שנערכה בנמל חיפה בין מנכ"ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, לבין סוכני האוניות, המליץ זלצמן לסוכנים שלא למהר ולא לוותר על שירותיהן של חברות המניה. הדברים נאמרו לאור התקדמות משמעותית בהטמעת מערכת ה-TOS בנמל חיפה, ובעיקר לנוכח תוצאות מרשימות שהושגו לאחרונה בשימוש המערכת.
זלצמן הוסיף ואמר: "הטמעת המערכת המהירה בנמל חיפה, ושיאי התפוקה שהושגו באחרונה, התאפשרו הודות לשיתוף פעולה עם חברות המניה. אי אפשר לבטל בכמה חודשים ניסיון של למעלה מ-70 שנה, שמקצתן של חברות המניה אוגרות בתוכן".
מחברת נמל חיפה נמסר כי, הדברים, כאמור, נאמרו לנוכח מספר משמרות בהן הושגו תוצאות יוצאות דופן בעבודה עם ה-TOS, בעיקר במסוף כרמל. כך לדוגמא, ביום חמישי האחרון, בעבודה במסוף כרמל על אונייתה MSC, ה- 39San Francisco, הושגו הנתונים הבאים:
משמרת ב' (יד אחת):
15:00 עד 22:30 (7 שעות בניקוי הפסקה)- 299 פעולות
קצב ממוצע- 42.7 מכולות לשעה
משמרת ג' (שתי ידיים):
יד ראשונה- 22:30 עד 00:45- 78 מכולות
קצב ממוצע- 34.6 מכולות לשעה
יד שנייה 22:30 עד 01:15- 115 פעולות
קצב ממוצע- 41.8 מכולות לשעה
כל האוניה
סך הכול 492 מכולות
קצב ממוצע של 41 מכולות לשעה.
לשם השוואה, מוסרים בנמל חיפה, ממוצע הפעולות לשעה בשנת 2010 בנמל עמד על 25 פעולות.
יואב מרגלית, מ"מ סמנכ"ל לתפעול בנמל חיפה: "מדובר בתפוקה גבוהה מאוד בכל סטנדרט, הדומה לתפוקות בנמלים המתקדמים ביותר בעולם. מערכת ה-TOS שוב מוכיחה את עצמה כתוכנה שבסופו של דבר מגדילה תפוקות, ולסדר שהיא מביאה יש השפעה על הפעולות בקו המים. ברכות לכל עובדי התפעול, ה-TOS והנמל בכלל ששותפים להישג".
עודד אור, מנהל פרויקט ה-TOS בנמל חיפה: "מדובר באחת המשמרות הפוריות ביותר בתולדות הנמל, ודאי אם לוקחים בחשבון שהעבודה התבצעה באמצע השבוע, ביום בו הנמל עמוס ממילא"