מנדי זלצמן: אין עוד נמל בעולם שהשקיע 600 מיליון שקל בארבע שנים

מנכ"ל חברת נמל חיפה ציין בכנס לקוחות הנמל כי חברת נמל ישראל סירבה לתמוך בהשקעות בנמל, ואף רמז כי הנמל יחפש כיצד להרוויח מפרויקט קידוח הגז לוויתן. אליצ'ה פרנקל: מאמינים שנמל חיפה יישאר כאן לאורך זמן. איל זלץ: "אתם הלקוחות במקום הראשון"


13:30 ,18.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל חיפה ערכה הבוקר את מפגש הלקוחות השנתי שלה שזכה לשם Friendship 2016. לאירוע, שהתקיים באולם ימה שבחוף הכרמל, הגיעו יבואנים, יצואנים בכירים, סוכני אנייה, סוכני מכס, משלחים, מובילים ועוד.

 

אליצ'ה פרנקל, סמנכ"לית השיווק של חברת נמל חיפה, הודתה לנוכחים שהגיעו לכנס, והזכירה את הציוד החדש שרכשה חברת הנמל, ואת האניות הגדולות שעתיד להגיע לחיפה. גם את המטען הכללי חברת נמל חיפה לא מזניחה – ולדברי פרנקל, חברת נמל חיפה עוברת מהפכה בתחום בזכות יוזמה,  חשיבה עסקית וכמובן שירות טוב יותר. "אנחנו לא מפחדים מתחרות", ציינה פרנקל, "אלא מאמינים שתחרות עושה טוב לכולם, ומאמינים שנמל חיפה יישאר כאן לאורך זמן".

 

סמנכ"ל הכספים של חברת נמל חיפה, מוטי ווטרו, הציג נתונים כספיים של חברת נמל חיפה. על פי הנתונים, קיימת עלייה במגזר המטען הכללי עם קרוב ל-2 מיליון טון של פריקה וטעינה. ווטרו גם הציג את השיפור במגזר המכוניות שעד לפני כמה קיימות כלל לא היתה בהן פעילות. ווטרו ציין כי ההכנסות של שנת 2016 מתקרבות ל-800 מיליון שקל וכי הוא מאמין שעד סוף השנה היעד הזה ימומש. "כמה חברות אתם מכירים שיש להם  17% - 18% תוצאות של Ebidta מתוך המחזור – אלו מספרים לא רגילים.

 

סמנכ"ל הכספים אף חשף את נתוני ההשקעות של חברת נמל חיפה שעמדו על סך של 600 מיליון שקל בשנים האחרונות – מהם 200 מיליון שקל בשנה האחרונה בלבד. "אני לא מכיר עוד חברות רבות שמשקיעות כך", ציין ווטרו.

 

אייל זלץ, יו"ר ועד עובדי סקטור ב' בטרנספורט, ועובד חברת נמל חיפה מזה 15 שנה, עלה אף הוא לשאת דברים וציין כי שיתוף פעולה עם הלקוחות הינו דבר ראשון במעלה בעיניו. "אתם הלקוחות במקום הראשון", אמר זלץ בפני לקוחות הנמל. "אנחנו פה בשבילכם, ולנו העובדים, ולמנדי יש אינטרס משותף להצלחת הנמל. אנחנו נעשה כל מה שניתן כדי שנמשיך ולתת שירות טוב יותר".

 

מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, היה אחרון הדברים בכנס הלקוחות והוא ציין כי השנתיים האחרונות לא היו פשוטות עבור נמל חיפה מבחינת כותרות וכי הדברים נגעו בעיקר לשימוע שנערך לו עצמו. הוא הודה לדירקטורים בחברת נמל חיפה אשר עמדו לצדו וביקשו לקבל את כל הפרטים והתעקשו כי מנדי ימשיך לשמש כמנכ"ל חברת נמל חיפה. "אם השימוע ענייני הוא נשאר בתוך התחום, אבל כפי שאתם יודעים השימוע היה לא ענייני". "אפריקה זה פה", הוסיף זלצמן. "אני לא מכיר מנכ"ל שהתבקש לסיים את תפקידו עם EBIDTA של 17-18 אחוז". זלצמן הודה לעובדים שעודדו אותו בדרך שיכלו וגם ללקוחות שכל אחד מהם הודה לו בדרך שלו.

 

"חגי תשרי יחולו השנה באמצע השבוע כלומר צריך הרבה לוליינות מצד גורמי הלוגיסטיקה ובכל זאת אנחנו נעשה מאמץ אדיר לתת לכם את השירות הכי טוב שאנחנו יכולים".

 

זלצמן אף סיפר על מצגת שהעבירה הנהלת הנמל בפני חברת נמלי ישראל אשר כללה את מה נמל חיפה מבקש להשקיע ולפתח ברציפים לטובת הלקוחות במהלך שנת 2017. "תוך 40-50 דקות קיבלנו עשרים 'לאווים'" סיפר זלצמן. "אנחנו טורחים ומכינים.. כלומר, גם אתם וגם אנחנו צריכים להבין שהישועה לפיתוח הנמלים הקיימים מחנ"י לא תגיע. אבל אנחנו מעמידים לרשותכם את המיטב והמירב של הנמלים בעולם. אין עוד טרמינל כזה בעולם שמשקיע מעל ל-600 מיליון שקל בארבע השנים אחרונות – וכל זה עבורכם".

 

מנכ"ל חברת נמל חיפה אף התייחס לקידוח הגז של פרויקט לוויתן ואמר: "לוויתן של הגז צריך רציפים וגורמי ייצור שייתנו לו אורך לוגיסטי. אנחנו חושבים איך אנחנו לוקחים חלק באותו פרויקט לאומי של חידוש הקידוחים בנושא הגז".