הסכסוך העבודה בנמל חיפה גובה מחיר לא מבוטל ולמערכת PORT2PORT נודע כי ביום שישי החמיר המצב כאשר האונייה "צים פנמה" המתינה עד שעות הערב המאוחרות ולא קיבלה שירות מעובדי המחלקה". עוד נודע למערכת כי כרגע המצב בנמל אינו תקין כלל וכלל: ערוגת הייצוא A שבנמל מושבתת, 4 מתוך 5 מנופי הגשר תקולים ואין היענות מצד העובדים לחזור לעבודה סדירה.
מקור הסכסוך החל סביב סירוב נציגי וועד העובדים לקבל מיקור חוץ שהנמל ביקש להפעיל. משנוצרה הסכמה לוותר על מיקור החוץ לפני כשבוע נראה היה כי בשלו התנאים לפתרון הסכסוך. נראה כי בהנהלת הנמל לא מוכנים לקבל חציית קו אדום שכזה והדברים עולים בשעות הקרובות לדיון בבית הדין לענייני עבודה.
למערכת PORT2PORT נודע כי ייתכן והמחלוקת סובבת כרגע בעניין פרסונאלי הנוגע לאחד מנציגי וועד העובדים שדיווח על שעות פעילות וועד מרובות וללא חתימה מאשרת הוא לא יתוגמל בעבורן.
מאיגוד המשתמשים בהובלה ימית נמסר כי בנמל חיפה המתינו היום מחוץ לנמל 11 אוניות. אולם גם עובדי בתי המלאכה בנמל אשדוד עובדים בקצב מואט וגם עבודת מחלקת הים אינה סדירה. כתוצאה מכך אוניות מתעכבות. היום המתינו מחוץ לנמל אשדוד חמש אוניות. ד"ר שפר מברך על כוונת הנהלת נמל חיפה לפנות לבית הדין לעבודה כדי להסדיר את העבודה הסדירה בנמל.