למרות תמיכת משרד התחבורה: בנמל חיפה לא ישהו את פול הגוררים

הפעלת פול הגוררים לא הופסקה למרות שהודעה על ההקפאה למשך ארבעה שבועות יצאה מדובר שרת התחבורה רגב. הסיבה: התנגדוות של הממונה על השכר במשרד האוצר ורשות החברות


13:21 ,27.04.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך להסכמות שאושרו בנמל אשדוד (ר׳ ידיעה נפרדת), במשרד התחבורה שוקדים על השגת הסכם דומה גם בנמל חיפה במסגרתו יושהה הסכם ״פול גוררים״ למשך ארבעה שבועות.

 

למרות שעל פי גורמים בכירים בענף הספנות השהיית ההסכם יכולה להביא להרגעת הרוחות ולבחינה עד כמה פעילות הפול אפקטיבית, ולמרות שעל פי הודעת משרד התחבורה הפעלת הפול תושהה לארבעה שבועות, מסתמן כי משרד האוצר (הממונה על השכר) ורשות החברות מתנגדות להשהייה. זאת בטענה כי השהיית פעילות הפול מנוגדת להסכמי הרפורמה ולהסכמי ההפרטה.

 

בהודעה שהוציא דובר שרת התחבורה אתמול נכתב כי ״הנהלת הנמל תימנע מהפעלת ׳פול הגוררים׳ לחודש ימים, בתמורה למאמץ של העובדים לתגבור מצבת העובדים במשמרות נוספות, מה שיוביל להגברת התפוקות ברציפים״. יחד עם זאת מבירור שערכה מערכת PORT2PORT עולה כי פול הגוררים ממשיך לפעול כרגיל.

 

נציין כי בכיר בחברת נמל חיפה אמר במהלך דיון החירום שקיימה התאחדות התעשיינים בשבוע שעבר כי ״פול הגוררים אינו קשור לתפוקות העובדים ואם נבטל אותו התפוקות לא יגדלו״. יחד עם זאת בהודעה שפרסם נמל חיפה בנובמבר שעבר (ר׳ לינק) ציינה חברת נמל חיפה כי ״פול הגוררים תורם לשבירת שיאים.

 

נזכיר: מטרת הפעלת ״פול גוררים״ הינה התייעלות העבודה והגדלת התפוקות ביחס למתכונת עבודה שאינה ״פול״. הכוונה ב״פול״ היא שבמקום שצוות הגוררים יוצמד רק למנוף אחד בלבד, כפי שקרה יד היום, הגוררים יצוותו לפי הצורך, כל פעם למנוף פנוי או למשימה אחרת בכדי לייעל את העבודה.