לינצ׳בסקי בכנס PORT2PORT: נמצב את נמל חיפה כהאב אזורי

מנכ״ל קבוצת גדות אמר את הדברים בוועידת PORT2PORT שהתקיימה ביום חמישי וציין כי קבוצת אדאני גדות תקים ממגורות חדשות בנמל חיפה. לדבריו, בקופת נמל חיפה נמצא כיום סכום של כ-2 מיליארד שקל. כמה חברות יכולות לאשר פרויקט ולהיכנס לביצוע כבר יום לאחר מכן?״


11:01 ,25.06.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

הצלחה מסחררת נרשמה בכנס PORT2PORT שנערך ביום חמישי האחרון כאשר למעלה מ-2,300 איש ואישה הגיעו לביתן אקספו בגני התערוכה וזכו ליהנות מתכני הוועידה ומהביתנים שהוקמו במיוחד לרגל האירוע. את הוועידה הינחה העיתונאי שאול אסמטרדמסקי שפתח את האירוע בראיון ״אחד על אחד״ עם עופר לינצ׳בסקי, מנכ״ל קבוצת גדות, שהינה חלק מקבוצת אדאני גדות, על רכישת נמל חיפה והפיכתו לחברה פרטית על התכניות שיש לקבוצת אדאני גדות עבור הנמל בעתיד.

 

לינצ׳בסקי אמר בין היתר כי הוא מאמין כי עובדי נמל חיפה הינם העובדים המקצוענים ביותר בקרב חברות הנמל בישראל וציין כי קבוצת אדאני גדות תקים ממגורות חדשות בנמל חיפה, לאניות פנמקס, ברציף של מים עמוקים, וכי ״אף נמל לא יוכל להתחרות בנו בתחום הזה״.  

 

לינצ׳בסקי הוסיף כי נמל חיפה מעוניין למצב את עצמו בהאב אזורי וציין כי מדובר בתחום רווחי עבור הנמל. הוא הזכיר כי בקופת חברת נמל חיפה נמצא כיום סכום של כ-2 מיליארד שקל שרק ממתין להשקעות וציין כי הדבר מהווה יתרון מובהק בימים כאלה עם ריבית גבוהה. ״כמה חברות יכולות לאשר פרויקט ולהיכנס לביצוע כבר יום לאחר מכן?״, תהה.

 

לינצ׳בסקי התייחס גם למגזר אניות הנוסעים שתופס נתח פכובד מפעילות נמל חיפה ואמר כי בכוונת קבוצת אדאני-גדות לבנות בנוסף גם טרמינל נוסעים חדש ומודרני. ״נגיע למיליון נוסעים שעוברים בנמל חיפה בשנה. זה לא אומנם לא נתב״ג אבל זה מיני-נתב״ג״.

 

לצפייה בשאול אמסטרדמסקי מראיין את עפר לינצ׳בסקי