אוניות הענק של חברות ספנות בינלאומיות נמנעות מפקידת נמל חיפה בגלל שמימי תעלת הכניסה של הנמל אינם עמוקים מספיק. כך אמר מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן בכנס 2012 " PORT 2 PORT " שהתקיים בשבוע שעבר.
זלצמן לקח חלק במושב כלכלי, שנערך בהנחיית העיתונאית דנה ויס. עימו במושב לקחו חלק הכלכלן הראשי של בנק הפועלים פרופ' ליאו ליידרמן, מנכ"ל חברת צים רפי דניאלי, מנכ"ל קבוצת הלוגיסטיקה ממן עופר לינצ'בסקי, השר לשעבר אופיר פיז-פינס, כיום יו"ר קבוצת השילוח אוריין ומנכ"לית חברת סוויספורט ישראל סיגל מנהיים-קצוביץ'.
בהישאלו על העבודות לפיתוח הנמל, אותן מבצעת חברת נמלי ישראל (חנ"י), אמר זלצמן: "לצערי הרב, חופרים 4,000 טון ליום, כאשר ישנם לא מעט כלים, לא רחוק, בבלגיה, שמסוגלים לחפור 4,000 טון לשעה. אז כנראה שלמישהו יש זמן ולא אצה לו הדרך".
ויס: מי החליט להשתמש בכלים האלה ולא בכלים אחרים?
זלצמן: "אנחנו מקבלים שירותי תחזוקה של תעלות הכניסה ושל העומקים בנמלים מחברת נמלי ישראל".
אני מניחה שהם יודעים שיש גם כלים אחרים?
"הם יודעים, אנחנו מנסים לעשות להם סחיטה רגשית בכל הזדמנות. לצערי הרב, זה לא מסתייע. אנחנו כבר בעומד של 16 מטר ואנו מקווים שעד סוף השנה נהיה בעומק של 17.5 מטר. ניתן היה לעשות את זה מהיום לעוד שלושה שבועות בערך".
מה המחיר שאתם משלמים על זה?
"אני יודע לבטח על שתי אוניות של חברת הספנות אוורגרין, שבגלל 20 ס"מ לא פקדו אותנו".
מחנ"י לא התקבלה תגובה לדברים.
הכתבה המלאה על המושב הכלכלי של כנס " PORT 2 PORT " תתפרסם במגזין חודש יולי.