חיפה: קודמה תכנית "פארק מורד הקישון"

ועדת המשנה הארצית לתכנון ובנייה נענתה לבקשת ראש העיר להקמת פארק מורד הקישון בשטח של כ-600 דונם ולפינוי חוות המכלים בקרית חיים


11:44 ,03.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה ביום שלישי האחרון בתכנית "פארק מורד הקישון" ואישרה את המשך קידומה במלוא היקפה בשטח פארק כולל של 586 דונם.

 

בכך, נענתה הוועדה לבקשת ראש העיר יונה יהב, שהשתתף בדיוני הוועדה ואמר: "מדובר בהישג היסטורי שמבטיח כי השטח יישמר לדורות כפארק גדול במרכז המטרופולין וזאת, בהמשך לעבודת השיקום הנרחבת שהתבצעה בשנים האחרונות במסגרתה נוקו מי הנחל ופונתה הבוצה מקרקעיתו". 

 

יהב הוסיף ואמר "הקמת הפארק מהווה חלק אחד בלבד מראייה כוללת המבטיחה כי במעלה הנחל יוקם פארק מטרופוליני שישתרע על שטח כולל של אלפי דונם נוספים".

 

ועדת המשנה דנה בתכנית המפורטת להקמת הנחל אותה מקדמת העירייה עם רשות נחל הקישון. התכנית משקפת את הפארק בגודלו המלא כפי שהוגדר בתכנית המתאר החדשה של חיפה חפ / 2000 שאושרה השנה למתן תוקף ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. 

 

תכנית הפארק כוללת בין היתר מועדון חתירה חדש לקיאקים, מתקן מרווח ומודרני לצער בעלי חיים, מתקני נופש ופנאי, אמפיתיאטרון, מגרשי חנייה ומתקנים נוספים שיבטיחו כי הפארק ישמש כפארק אינטנסיבי פעיל לטובת הציבור.

 

בעקבות הדיון בוולנת"ע תוחזר התכנית להמשך קידומה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

 

עמדת העירייה בנושא הפארק עמדה גם בדיון הנוסף אותו קיימה הוועדה בנושא עורף הנמל  (תמ"א 13/ב1) וזאת על מנת להבטיח כי גם תכנית זו תכלול את שטח הפארק בגדלו המלא.

 

הוועדה שהחליטה להעביר את התכנית להתייחסות הועדות המחוזיות נענתה לבקשת ראש העיר יונה יהב וקבעה כי פארק הקישון יתאים בגודלו לתכנית המפורטת פארק מורד הקישון במלוא היקפו. 

 

הישג היסטורי נוסף נרשם עם היענותה של הוועדה לבקשת ראש העיר להוציא את תחום חוות המכלים משטח התכנית על מנת לאפשר את פינויה ופיתוח מרביתה כשכונת מגורים שתהווה עתודה לאלפי יחידות דיור לקריית חיים והקמת טיילת לאורך החוף וכפי שקבעה גם תכנית המתאר החדשה חפ / 2000.