חברת נמל חיפה מכרה את הגוררת אדווה

הגוררת הוותיקה, אשר נבנתה על מספנות ישראל בשנת 1992, נמכרה לחברת ספנות יוונית תמורת 360 אלף שקל. הגוררת החדשה ״אלעד״ תשמש להכנסת אניות ענק בנמל


13:55 ,22.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל חיפה מכרה לאחרונה את הגוררת הוותיקה ששימשה אותה וזכתה לשם ״אדווה״. מדובר בגוררת שנבנתה בשנת 1992 על ידי חברת מספנות ישראל ומאז שירתה את נמל חיפה עד לחודש אוקטובר 2016.

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי בעקבות הגעת אניות מכולה ענקיות לנמל חיפה, הגוררת ״אדווה״ כבר לא עמדה בעוצמת הכוח הנדרשת לתמרון האניות הגדולות, ולכן הנהלת החברה החליטה כי עם כניסה לפעילות של הגוררת החדשה והחזקה ״אלעד״ נמל חיפה יחל בהליך מכירת הגוררת ״אדווה״.

 

במהלך חודש ינואר התחיל ראש אגף רכש ולוגיסטיקה, ארן פסטמן, רמ״ד מכרזים ונכסים, איתי ברזאני, וראש אגף ים, נפתלי וייס, במשא ומתן מסחרי עם חברת ספנופולוס Spanopoulos Groupמיוון.

 

במסגרת המשא ומתן סוכם על מחיר המשקף הזדמנות עסקית טובה לחברת נמל חיפה והגוררת נמכרה בסכום של 360 אלף דולר. תוצאות המו״מ אושרו על ידי ועדת המכרזים העליונה של חברת נמל חיפה.

 

כמו כן נמסר מחברת נמל חיפה כי ההליך המנהלי מול רשות הספנות והנמלים נוהל על ידי רמ״ד מכרזים ונכסים איתי ברזאני והיועמ״ש גל סומך.

 

הגוררת ״אדווה״ נמסרה לידי החברה היוונית וב-18 במאי עזבה את שטח נמל חיפה.

 

בתמונה מימין: נפתלי וייס, רב חובל נמל חיפה, קפטן אנטוניוס פרקס, נציג החברה היוונית, איתי ברזאני, רמ״ד מכרזים ונכסים, ויוסי וולפמן, מכונאי ראשי באגף הים. ברקע הגוררת ״אדווה״.