חברת נמל חיפה: אושר תקציב 2011

דירקטוריון נמל חיפה אישר את תקציב הנמל לשנת הבאה, שבבסיסו ציפייה לשנת שיא בשינוע מכולות בנמל והפעלה מלאה של רציף כרמל וכניסתה של מערכת ה-TOS בכל הרציפים


00:00 ,22.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון נמל חיפה אישר את תקציב הנמל לשנת הבאה, שבבסיסו ציפייה לשנת שיא בשינוע מכולות בנמל והפעלה מלאה של רציף כרמל  וכניסתה של מערכת ה-TOSבכל הרציפים
 
לאחר יומיים של דיונים אושר אמש תקציב חברת נמל חיפה לשנת 2011, שיעמוד בשנה הבאה על כ-760 מיליון שקלים. בבסיס התקציב, לפי הודעה מנמל חיפה, ציפייה לשנת שיא של כל הזמנים בשינוע מכולות בנמל חיפה (יותר מאשר בשנת 2008, טרום המשבר הכלכלי בעולם).  כמו כן, צפוי גידול מהותי במספר התיירים שיגיעו לנמל חיפה באוניות נוסעים גדולות, של חברות בינלאומיות מובילות.
 
עוד נמסר מנמל חיפה כי, בנוסף לתקציב השוטף הוצגה ואושרה תוכניות רב שנתית ומשמעויותיה התקציביות לשנים 2011-2014 וזאת כחלק מתוכנית חומש אותה עיצבו בהנהלת הנמל ובהובלתו של סמנכ"ל הכספים של החברה מיכאל ויינר. סך ההשקעות הצפוי בשנים אלה עומד על למעלה ממיליארד שקלים.
 
אחד הנושאים המרכזיים בתקציב 2011הוא הפעלתו המלאה של רציף הכרמל שנחנך במהלך 2010. במהלך 2011 תושלם קליטתו של ציוד חדש נוסף ברציף המתקדם (שישה מנופי גשר ו-12 מנופי שער בסה"כ).כמו כן, נקבעה כניסתה של מערכת ה-TOS  לניהול תנועת המכולות בנמל לפעילות בכל הרציפים.
 
עוד צפויים שינויים בהכנסות והוצאות החברה בעקבות הרפורמה בתעריפים ודמי השימוש, וזאת בהתאם לצו המחירים החדש התקף מה-1 לאוקטובר 2010.שיפור כושר התחרות ורמת השירות, לאור התחרות הגוברת בין הנמלים בישראל. המשך ההכנות להנפקת חברת נמל חיפה.
 
עוד מציינים בנמל חיפה כי ההשקעות הבולטות בשנת 2011 יהיו ברכישת ציוד תומך להפעלת רציף כרמל (גוררים, נגררים, ספרדרים, שדרוג תשתיות, ובכלל זה כבישים ברחבי נמל חיפה ושדרוג עגורנים ותיקים בנמל.
 
בן ציון סלמן, יו"ר דירקטוריון נמל חיפה מסר כי "תקציב 2011 אושר מתוך ראייה רב שנתית ותוך קביעת יעדים תפעוליים וכמותיים. הושם דגש רב על שיפור תשתיות משמעותי ברחבי הנמל, וזאת כדי לשפר באופן משמעותי את השירות הניתן ללקוחות בנמל חיפה".
 
מיכאל ויינר, סמנכ"ל כספים נמל חיפה מסר כי "2011 עומדת להיות שנה מאתגרת כולל בהיבטים הפיננסיים. נשאף לבצע את ההיערכות הדרושה לירידה הצפויה בתזרים המזומנים של החברה, שמקורה בהשקעות הגדולות של החברה ברציף הכרמל".