השר יעלון בחן נושאים אסטרטגיים בנמל חיפה

המשנה לראש הממשלה ערך סיור בנמל וקיבל הסברים על שער המטענים החדש, תוכניות הביטחון והאבטחה וההתמודדות על איומים בהווה ובעתיד


00:00 ,14.10.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

המשנה לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון קיבל סקירה מקיפה על ההתמודדות עם האיומים השונים על נמל חיפה, על התוכניות להקמת שער כניסה החדש למטענים והעתיד הטכנולוגי של הנמל. זאת במסגרת סיור שערך יעלון בנמל ביום חמישי האחרון.

יעלון, השר לנושאים אסטרטגיים, הגיע לנמל על מנת לדון באיומים עליו, בפתרונות הקיימים בהווה ובאלו הנמצאים בשלבי תכנון מתקדמים.

לשר הוצגו ההיבטים השונים הקשורים בהגנה על נמל חיפה, שמהווה תשתית חיונית ואסטרטגית עבור כלכלת ישראל, כולל סקירה של התרגילים השונים שהתקיימו בתקופה האחרונה ואמורים להבטיח את המשך פעילות הנמל גם במצבי חירום שונים, כפי שהיה, למשל, בעת מלחמת לבנון השנייה.

בחלק השני של הדיון הוצגו בפני השר התוכניות לשער המטענים העתידי של הנמל, שנמצא בשלבי תכנון מתקדמים ואמור להיות המתקדם מסוגו בעולם, כולל בנושאי אבטחה וביטחון. עוד הוצגו בפניו שורה של אמצעים טכנולוגים חדשניים, שאמורים להשתלב בשער החדש ולהוות פיתרון להשגת ביטחון מירבי לצד שמירה על יעילות תפעולית.

יעלון: "שמחתי מאוד לבקר בנמל חיפה ולבחון מקרוב את החידושים בו. נמל חיפה הוא שער אסטרטגי מרכזי של מדינת ישראל לעולם ויש לו חשיבות משמעותית ביותר לכלכלת ישראל ולביטחונה. חשוב להמשיך ולפתח את נמל חיפה, כדי שיהיה בחזית הקדמה הטכנולוגית".

בסיום הדיונים ערך יעלון סיור ימי בגוררת של הנמל וקיבל הסבר ממנכ"ל הנמל מנדי זלצמן על המאבק הנוכחי בנוגע לעתידו של הנמל המערבי, ועל השיפור הדרמטי ביכולות הנמל בתחום המכולות, עם פתיחת מסוף כרמל וההטמעה המוצלחת של מערכת ה-TOS השולטת בפעילות מסופי המכולות. הסיור הסתיים ברציפי הקישון, כולל במסוף הכימיקלים.

בדיונים השתתפו סמנכ"ל הכספים מיכאל ויינר, הממונה על הביטחון ירון קליין וראש היחידה להיערכות נמלית מנדי מוסקוביץ'.