השכלה בסיסית במושגי יסוד בעבודת נמל

אלפי תלמידים מבקרים בנמל חיפה במסגרת תוכנית קהילתית-חינוכית "עוגן לחיפה", שהיא מיזם משותף של חנ"י, המועצה לישראל יפה ועיריית חיפה


00:00 ,14.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בחודשים האחרונים ביקרו בנמל חיפה כ-1,500 תלמידי כיתות ד' מ-28 בתי ספר יסודיים בעיר, במסגרת התוכנית הקהילתית-חינוכית עוגן לחיפה.

התוכנית היא מיזם משותף של חברת נמלי ישראל (חנ"י) והמועצה לישראל יפה. היא  מבוצעת בשיתוף משרד החינוך עם מחלקת החינוך של עיריית חיפה וחברת נמל חיפה ב- 28 בתי ספר יסודיים ובארבע חטיבות ביניים בעיר.

המיזם, שפועל זו השנה השנייה, מקנה לתלמידים מושגי יסוד בתחום הסחר העולמי, ספנות, נמלים, שינוע סחורות ומוצרים, כמו גם תורם להם ללימוד ולהבנה של מהות המושג עיר-נמל לתפקידן החשוב של ערי הנמל כרשת עולמית של ערים שמניעות את הכלכלה המודרנית ואת הסחר העולמי כולו וכן לחשיבות הנמל לעיר.


המיזם משולב במסגרת תוכנית הלימוד "חיפה-עירי" המתבצעת בכיתות ד' ובחטיבות הביניים בחיפה, והוא כולל סיור מודרך לתלמידים בנמל ופעילות חווייתית ייחודית שפיתחה
המועצה לישראל יפה.

במסגרת הביקור בנמל נחשפים התלמידים לתהליכי העבודה בנמל, למגוון האוניות ולסוגי הציוד והכלים המופעלים בו, לטכנולוגיות החדישות וכן לממשק של הנמל עם העיר. הסיור כולל שייט בבריכת הנמל וביקור במעגנת שביט.