הפרטת נמל חיפה: יורוגייט פרשה מהמכרז

תעשיות מספנות ישראל הודיעה כי חברת יורוגייט שהיתה שותפתה העסקית בהתמודדות בהליך הפרטת נמל חיפה, הודיעה על פרישה מהמכרז. מספנות ישראל תגיש הצעה במכרז לבדה. משרד האוצר: המועד להגשת הצעות נקבע ליום חמישי הבא


11:37 ,11.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

תעשיות מספנות ישראל הודיעה אתמול כי חברת יורוגייט האירופית (Eurogate) שהיתה שותפתה העסקית בהתמודדות בהליך הפרטת נמל חיפה, הודיעה לה על החלטתה לפרוש מהמכרז.

 

עם קבלת ההודעה פנתה מספנות ישראל לרשות החברות הממשלתיות והודיעה כי בכוונתה להגיש הצעה במכרז לבדה. נציין כי לא צוינה סיבה לפרישתה מהמכרז להפרטת נמל חיפה.

 

נזכיר כי ב-8 במרץ פנתה מספנות ישראל לרשות החברות הממשלתיות בבקשה לאשר את צירופה של Eurogate כשותפתה לקונסורציום אשר יתמודד בהליך הפרטת חברת נמל חיפה.

 

מדוברות משרד האוצר נמסר כי המועד להגשת הצעות בהליך המכירה של מניות חברת נמל חיפה נקבע ליום חמישי הבא 19.5. המדינה אישרה לחמש קבוצות להגיש הצעות. לאחר מועד זה יבדקו תנאי הכשירות המקצועית של המציעים ויבחר המציע הזוכה״.

 

נציין כי EUROGATE היא חברת ענק לתפעול מסופי מכולות, מהמובילות באירופה. החברה פועלת מגרמניה והיא מפעילה מסופי מכולות, וביניהם את אחד הטרמינלים של נמל המבורג, כמו גם נמלים נוספים בגרמניה, איטליה (נמל רוואנה ונמלים נוספים), רוסיה, קפריסין ומרוקו.