הזדמנות חד פעמית

בחמישי הבא תיכנס לנמל חיפה אוניית המפרש " Kruzenshter", שנבנתה ב-1926, שייכת כיום לאקדמיה הרוסית לימאות ונחשבת כשנייה בגודלה בעולם. בואו לבקר


14:02 ,08.09.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

אוניית המפרש המרהיבה "Kruzenshtern", השנייה בגודלה בעולם, השייכת לאקדמיה לימאות הרוסית, תגיע ביום חמישי הבא, 17 בספטמבר, לנמל חיפה.

 

מדובר באונייה הגדולה והמרתקת מסוגה שהגיעה לישראל אי פעם, אוניית מפרש ארבע-תרנית שהושקה בשנת 1926 ובמשך שנים רבות שימשה כאוניית מטען ששייטה באוקיינוסים עם סחורה, שנים רבות לפני הגעת אוניות המנוע והמכולה.

 

נמל חיפה החליט לפתוח את שעריו לסיורים על האונייה לקהל הרחב בימים שישי ושבת הבאים. על מנת להיכנס לנמל, יהיה להזמין כרטיסים מראש (ללא עלות). קישור לרישום באינטרנט ניתן למצוא באתר האינטרנט של חברת נמל חיפה ובדף הפייסבוק של נמל חיפה. כניסה לנמל ועלייה לסיור על האונייה, כולל הדרכה באנגלית וברוסית, תתאפשר רק למי שהזמין כרטיס מראש.

 

ה" Kruzenshtern" נכנסה בשבוע האחרון להפלגה בים התיכון דרך מצרי גיברלטר, פקדה את מונקו ונמצאת בימים אלה בדרכה לחיפה.

 

האונייה תיכנס לנמל בשעות הצהריים ביום חמישי ותתכונן לקבלת הקהל בימים שישי ושבת. ביום ראשון בלילה תעזוב האונייה את נמל חיפה.

 

האונייה הושקה בשנת 1926 בברמנהייבן, גרמניה. היא נלקחה על ידי ברית המועצות לאחר מלחמת העולם השנייה כפיצוי לסובייטים על נזקי המלחמה. מתוך ארבע אוניות מפרש דומות, ה" Kruzenshtern" היא היחידה שעדיין מפליגה ונמל הבית שלה הוא קלינינגרד בים הבלטי.

 

 

בשנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת, תחת שמה הקודם "פדואה", הובילה האונייה חומרי בנייה מאירופה לצ׳ילה ותבואה מאוסטרליה. בשנות ה-30 שברה האונייה שיא, כאשר גמעה את המרחק מהמבורג לדרום אוסטרליה ב-67 יום בלבד. בשנים אלה ביצעה האוניה לא פחות מ-15 מסעות שייט מאירופה, דרך צ׳ילה לאוסטרליה ובחזרה, באחד מהם שברה שיא למסע שכזה, שלא נשבר על היום על ידי אוניית מפרשים - 8 חודשים ו-23 ימים. 

 

מאז התפרקה ברית המועצות שימשה האוניה בשורה של תפקידים, בעיקרם מחקר ואימון צוערים. עד היום היא עורכת מסעות שייט חובקי עולם, כאשר בשנה הבאה היא אמורה להתייצב בנמל ריו דה ז׳נרו בזמן המשחקים האולימפיים.

 

דובר הנמל זוהר רום: ״מדובר בהזדמנות חד-פעמית לעלות על אונייה מרהיבה שכזו. אנו שמחים שבשיתוף עם האקדמיה והאונייה הרוסית, ועם סוכן האוניה שלה, הצלחנו לצאת לדרך עם האירוע המיוחד הזה.

 

"אין לי ספק שרבים ירצו להשתתף בחוויה, אולם חשוב לציין שבגלל מגבלות של האונייה בקליטת אנשים, רק מי שירשם מראש באינטרנט, בחינם כמובן, יוכל להיכנס לנמל ולעלות על האונייה. הרחבנו ככל הניתן את שעות הפעילות. הסיור הראשון ייצא לדרך בימים שישי ושבת בעשר בבוקר, ואז בכל שעה עגולה, כאשר הסיור האחרון יתחיל בשעה חמש אחר הצהרים״.