הושלם פרויקט נמל חיפה ללא נייר

החל מהשבוע יכולים חברות ספנות/סוכני אונייה לשדר הזמנה למשיכת מכולה ריקה, כולל ייפוי כוח לחברת ההובלה


10:21 ,03.07.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מהשבוע, ולאחר סיום תקופת הניסוי, מאפשר נמל חיפה משיכת מכולות ריקות מהנמל במסרים אלקטרוניים וללא נייר. התהליך החדש משלים למעשה את פרויקט נל"ן (נמל ללא נייר) שנמשך במשך מספר שנים.

 

הפיתוח החדש מאפשר לחברת הספנות/סוכן האונייה לשדר הזמנה למשיכת מכולה ריקה, המאוחסנת בנמל, כולל מאפייני המכולה הרצויים. המסר כולל בנוסף גם ייפוי כוח לחברת ההובלה, שאמורה לאסוף את המכולה ולהוציא אותה מהנמל.

 

לאחר קבלת המסר מחברת הספנות/סוכן האונייה, יוצא מסר אלקטרוני מנמל חיפה אל חברת התובלה, וזו מחזירה מסר, הכולל את פרטי המשאית שתגיע לאסוף את המכולה הריקה.

 

לאחר שכל אלה הסתיימו, נשלח מנמל חיפה SMS לנהג המשאית, המודיע לו כי התקבלו כל האישורים הדרושים להוצאת המכולה הריקה מן הנמל. עם הגעתו לשער, מקבל הנהג JOB, המורה לו איזו מכולה עליו לקחת ומאיזה אזור אחסנה.

 

לתהליך החדש יש מספר יתרונות משמעותיים: הוא אינו כולל נייר; נהג המשאית וחברת ההובלה לא נדרשים להגיע פיזית אל חברת הספנות/סוכן האונייה בכדי לאסוף משם את ייפוי הכוח להוצאת המכולה מהנמל; בקרה מצויינת לחברת הספנות/סוכן האוניה לגבי סטטוס המכולות הריקות שלהם בנמל, כולל בנוגע להזמנות שכבר נשלחו למשיכת מכולות ריקות; ביטחון ומניעת גניבות.

 

על הפיתוח החדש עמלו רבות באגף המיחשוב של נמל חיפה, בסיוע מחלקת המכולות בנמל.