הדיוטי פרי בנמל חיפה נפתח וישמש את הנוסעים הישראלים והתיירים

חודשיים בלבד לאחר זכייתן של סקאל וג'יימס ריצ'רדסון במכרז, נפתחו שתי החנויות בטרמינל הנוסעים בחיפה ויתחרו זו בזו. בינתיים נמשך הגידול במספר התיירים והשיא צפוי בספטמבר-אוקטובר, אז יפקדו את חיפה עשרות אוניות


00:00 ,03.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בתזמון מצוין לקראת עונת הקיץ והסתיו הצפויות להיות עמוסות באוניות תיירים, ולאחר שהיו סגורות במשך כחצי שנה, נפתחו באחרונה שתי חנויות הדיוטי-פרי החדשות בטרמינל הנוסעים של נמל חיפה. בתום המכרז שניהלו בנמל חיפה זכו חברת ג'יימס ריצ'רדסון וקבוצת סקאל, חברות מנוסות בתחום ומוכרות מאוד.

מנמל חיפה נמסר כי, החנויות, הצמודות זו לזו, אמורות להציע חווית קניות מהנה למפליגים הישראלים לחו"ל וגם לתיירים הרבים שעוברים דרך הטרמינל בדרכם לסיור בחיפה או בשובם מטיולים בגליל ובירושלים. החנויות עברו שיפוץ נרחב מה שיצר מתחם קניות מודרני ונעים, בו מוצע מגוון רחב של מוצרים במחירים אטרקטיביים. בחנויות ניתן למצוא בין היתר, בשמים, מוצרי קוסמטיקה וטיפוח, סיגריות, משקאות חריפים, שוקולדים וגם כמה מותגי אופנה. שתי החברות פרסמו מייד לאחר זכייתן שמחיריהן בחנות בנמל חיפה יהיו במרבית המקרים זולים יותר מאשר בדיוטי-פרי בנתב"ג.

עוד נמסר כי, ייחוד נוסף הוא, ששתי החנויות מוכרות לא מעט מוצרים זהים, מה שמבטיח שהתחרות בין שתי החברות על כיסו של כל נוסע צפויה להיות מרתקת. למי שהתעייף מהקניות ממתינה קפיטריה נעימה הממוקמת במפלס העליון של הדיוטי-פרי. את המוצרים שרכשו הנוסעים, הם יכולים, ממש כמו בנתב"ג להשאיר בארץ, ולאסוף אותם בשובם מההפלגה באזור איסוף מרווח הצמוד לכניסה מהרציף ולפני ההגעה למסוע המזוודות.

עוד ציינו כי, בינתיים נמשך הגידול במספר התיירים הישראלים וגם אלה המגיעים באוניות פאר לנמל חיפה. השיא אמור להתרחש בחודשים ספטמבר ואוקטובר אז יפקדו את חיפה עשרות אוניות, רובן אוניות תיירים, כאשר בימים רבים צפויות לשהות בנמל שלוש ואף ארבע אוניות.

אבל עוד לפני הקיץ ולפני הסתיו העמוס, בחודשים ינואר עד מאי השנה, חודשים שנחשבים יחסית "חלשים" עקב מצב הים, פקדו את חיפה 61,600 תיירים, עלייה של 110% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול במספר התיירים עולה אף על התחזית לשנת 2011 שניתנה על ידי הנמל בתחילת השנה, וחלקה מוסבר בעקבות הסטת אוניות מאזורים כמו מצרים ותוניסיה וכמובן לוב, לחיפה, זאת עקב חוסר הוודאות הביטחוני השורר במדינות צפון אפריקה. גם השקט הביטחוני בישראל, מאפשר הגעת אוניות ענק, שרובן ככולן נמנעו מלהגיע לישראל בעשור הקודם לאחר האינתיפאדה השניה.