האונייה הגדולה ביותר שפקדה את נמלי ישראל נכנסת לחיפה

ארבע גוררות הכניסו אותה לנמל וכל ששת מנופי מסוף הכרמל הוקצו בכדי לטפל ב"MSC Chicago", בעלת קיבולת של 9,200 TEU


13:10 ,04.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

הלילה (ו') בסביבות השעה 02:00 נכנסה לנמל חיפה האונייה "MSC Chicago", אוניית המכולות הגדולה ביותר שפקדה אי פעם את נמלי ישראל.

האוניה, שארכה 336.7 מטרים, הינה בעלת שוקע של 15 מטר ויכולת נשיאה של 9200 TEU, הגיעה לחיפה מהמזרח הרחוק בדרכה לארצות הברית, במסגרת קו השירות GGS.

בעת הכניסה לנמל נעזרה האונייה בארבע גוררות.

בנמל חיפה הקצו את כל ששת המנופים של מסוף כרמל בכדי לבצע את פעולות הפריקה והטעינה של האונייה. בנמל ציינו, שהעובדים ייאלצו לתפוקות גבוהות במיוחד על מנת לסיים את העבודות עד סוף משמרת ב', ביום שישי בערב.

"חודשיים חלפו מאז חנכנו את הקו החדש GGS - Golden Gate Service, קו חובק עולם, בין ארה"ב לנמלי המזרח, כאשר חיפה היא נקודת העגינה במרכזו", אמר מנכ"ל חברת הספנות MSC Israel עדני סימקין, "כניסת אונייה כה גדולה לנמל ישראלי היא ארוע מרגש, אולם עבורנו, כבר מדובר בשגרה מבורכת של יבוא ויצוא מישראל. לאוניות נקבעו חלונות זמן מדוייקים לפקידת נמלים במסלולה ובשיתוף פעולה מצוין עם הנמל ועובדיו, אנו משמשים חולייה בקשר שבין המשק הישראלי לכלכלת העולם".

בנמל לא הסכימו למסור פרטים, אולם נודע שה- "MSC Chicago" נושאת כ- 1,650 מכולות המיועדות לפריקה, טעינה ושטעון.

נזכיר כי קו ה- GGS נחנך רק לפני כחודשיים עם הגעתה לישראל של האוניה MSC MAEVA. עגינתה התאפשרה רק לאחר שהועמקה תעלת הכניסה לנמל חיפה. חברת MSC, חברת הספנות השנייה בגדלה בעולם, הודיעה במעמד זה כי מעתה, יפקדו את ישראל 13 אוניות ענק של החברה על בסיס קבוע, בכל יום רביעי ושישי.