דלק תדלקה כלי שיט צבאי זר בנמל חיפה

במהלך הרבעון האחרון של 2018 תדלקה דלק מספר כלים צבאיים זרים שהגיעו לנמל חיפה, בהם צוללת זרה, באמצעות מיכליות כביש. מנהלת הפעילות של דלק: ״כלים צבאיים רגישים צורכים סולר דל גופרית ונדרשת הקפדה על חישוב המשקלים ועמידה בלוחות זמנים״


14:01 ,10.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך הרבעון האחרון של שנת 2018 תדלקה חברת דלק מספר כלים צבאיים זרים שהגיעו לנמל חיפה, בהם צוללת זרה. במהלך התדלוק - שנעשה באמצעות מכליות כביש - הפגינה החברה יכולות לוגיסטיות מורכבות הדורשות תיאום והתייעלות.

 

מנהלת הפעילות של דלק ציינה כי ״כלים צבאיים רגישים צורכים סולר דל גופרית האיכותי ביותר שקיים, ונדרשת הקפדה על חישוב המשקלים שהכלי נושא, כמו גם עמידה בלוחות זמנים קפדניים. במקרים אלו נדרשת אספקת דלק מדויקת ולעתים הדרגתית הדורשת הקפדה יתרה על בטיחות והימנעות מסכנת זיהום״.

 

למערכת PORT2PORT  נודע כי בשנה החולפת דלק נתנה שירות מיוחד ומותאם לאניות נוסעים, לאניות צבאיות, לכלים מיוחדים ולאניות משא עם מטען רגיש או בטחוני.

 

גב׳ יעקב מוסיפה כי ״לאור השינויים החלים בענף הספנות ובהתאם להתפתחויות ברגולציה הבינלאומית והפיקוח הגובר של משרד לאיכות הסביבה התדלוקים באמצעות מכליות כביש נהיו יותר ויותר מועדפים במקרים רבים על אספקות דלקים באמצעות דוברה.

 

בתדלוק אניות באמצעות מכליות כביש ישנם יתרונות משמעותיים וחשובים של בטיחות, איכות, ודיוק בכמויות. המכלית גלויה לעיני הלקוח, הכמות המסופקת מדודה ומדויקת וקל לפקח על מהלך האספקה״.